Hallåååå! Bebisen ska komma NU!

Det är den ständiga meningen från Signe nu för tiden. Stackarn, hon längtar så mycket efter bebisen. För mig känns det fortfarande sjukt overkligt att vi ska ha en bebis snart. Borde kanske inte vara så med tanke på att jag har gått över 3 dagar :)

Jag är lite orolig för hur det kommer att bli med. Signe kan vara sjukt mammig vissa stunder och då får hon verkligen panik och blir helt hysterisk om Per försöker göra något eller ta på henne. Det går inte helt enkelt. Det är bara mamma som gäller stundvis. Det beror helt och håller på vilken stämning hon är i. Idag har det funkat jättebra med pappa. Hon har velat lekt med honom och sagt till honom när hon behöver gå och kissa. Andra dagar är det kört. Vi får se helt enkelt.

Det är många som är borta nu från att ha rätt när bebisen kommer :)

Här har ni en liten lista, och han man inte vågat sig på att gissa än så kan man ju passa på nu.

Signe 23/11, flicka.
Jenny 23/11, pojke.
Anna-Maria 24/11, flicka.
Elin G 25/11, flicka
Elin S 25/11
Per 27/11, flicka
Jag 27/11, flicka
Pappa (morfar) 28/11, pojke.
Erika 29/11, pojke.
Helen 1/12, pojke.
Sara ?, pojke.

Bara pojkar kvar alltså! Då kommer ni alla att ha fel på det iaf ;)

Jag vågade mig på att stryka mitt och Pers datum som är idag. Jag har verkligen nada känningar och det känns som att jag lika gärna kunde vara i vecka 37 som i 41.

Kommentarer
Postat av: Sara

Är det jag som är Sara som gissat på en pojke? Nää jag tror ju att det blir en flicka, trodde iof att hon skulle komma idag också...fast än är ju inte dagen slut :)

Postat av: Erika

Ja det är mycket bättre för barnen att få gå 5 timmar om dagen i 3 dagar istället. Montessoriförskolan Theo ska gå på är också personalkoperativ men dom har valt 3 timmar om dagen och det med grunden att barnet ska ha möjlighet att gå på alla veckans "montessoripass"/arbetspass. Dom kommer Theo att älska men jag tycker ändå att det skulle ge mer för honom att få in alla rutiner på dagis med mat och sovning också och hellre missa 2 pass i veckan.

2010-11-27 @ 22:20:29
URL: http://golinannaerika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trodde bebisen hade kommit nu ja :) hi hi men visst är d konstigt d där, för varje dag ja gick över med Stella hade ja mindre o mindre hopp, fast det är ju närmare o närmare hur man än ser det :) Man ger liksom upp när BF är passerat, +5 o ja skulle åka till Huddik på seminarie :) Första advent hoppas vi på, båda mina har börjat på Söndag natt, att rekomendera bebisen!

2010-11-28 @ 01:45:19
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: helen

Hoppas min chansning är fel och att du slipper gå enda till den 1 dec, men extra spännande att följa er nu, blir lite nervös själv :) Lycka till när de är dags. :)

2010-11-28 @ 23:06:22
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback