Roliga konversationer

Arbetsveckan har varit lagom jobbigt, eller nu lurades jag lite, den har varit bra nog jobbig! Så det var skönt att få lite helg. Idag har vi varit ute och poat på, hälsat på lite djur, fixat på tomten och hälsat på Signes kusin Mikaela.
Igår var jag och Signe hem och hälsade på hos hennes mormor. Morfar har varit i fjällen och fiskat. När hon sov passade jag på och åka ner på stan en sväng. Jag har inget för att ta med Signe ner på stan för att ranta runt i affärer. Inte ensam iaf, och inte när jag är ute efter att handla något.

Jag köpte bland annat en cykelsits som man har till dockor. Signe har med sig sin räv Bert till förskolan varje dag och hon frågar alltid vart Berts bilbarnstol är. Det fanns sådana bilbarnstolar för dockor, som kostade 179:-, men så hittade jag en sån som man sätter bak på cykeln för 39 spänn! Lysande och Signe blev jätteglad!

Det tog en stund innan Signe slappnade av och var sig själv, men sen blev det fart på henne. Vi hade tagit med en babysitter till Mikaela som hon ska få låna och Signe tyckte det var mysigt att gunga henne i den. Men som två-åring är det svårt att hålla koll på vad som är lagom och vad som är lite för fort, så det gäller att vara med.

Signe är så himla rolig nu för tiden! Hon pratar massa skoj! Igår morse, efter att hon hade legat i vår säng en stund, sa hon till att hon var bajsnödig. Så Per gick upp med henne och in på badrummet. Hon har sådana härliga funderingar vår tjej!

S - Vad är det där?
P - Mina kalsonger.
S - Där bor snoppen!
S - Kalsongen kanske är snoppens hus!

S- Vad är det där?
P - Mitt knä.
S- Vad är det där?
P - Mitt ben.
S - Vad är det där?
P - Min vad.
S - Din vad... Den är lite tjock!

Imorse kom Per och kröp ner hos mig sedan han och Signe hade varit uppe i 1,5 timme. Hon kan ju leka på ett tag själv utan att börja skrika nu för tiden, vilket är himla skönt. Vi ligger och lyssnar på henne medan hon leker på sitt rum, hon sjunger. Hon gillar att sjunga, allra helst när hon är ensam.
Tre elefanter balanserade, på en liten liten spindeltrååÅåd, det tyckte dom var så intressant så de gick och hämtade en annan elefant. Fyra elefanter... Hon vet precis hur melodierna går i alla sånger, vet vart man ska dra ut på tonerna och hur man ska sjunga exempelvis "spindeltråd" i den här sången. Det är roligt att lyssna på och man blir full i skratt.

Hon satt och klädde av sin pippidocka (som är efter mig, sen jag var liten) när jag hade klivit upp och gått in till henne. Då pratade hon hela tiden med Pippi. "Nu ska jag ta av dig skorna. Upp med benet! Och så ska vi ta av strumpbyxorna, och sedan byxan. Nu ska vi knäppa upp tröjan, ligg där." :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Ha ha, ja det är ju lustigt hur olika det verkar vara med blöjor. Nu är vi ju inte helt olika som använder Libero mest men vi har ju inga byxblöjor eftersom dagis inte vill ha det. Så då kör vi på vanliga, och då tycker jag att pampers håller på natten. Vi kör med Baby dry. Och de känns ju tunnare men vi tycker de håller bättre ändå.



Ja, visst är det kul att lyssna på barnen i smyg. Tuva diskuterar också gärna med sina saker och särskilt med telefonen kan hon gå och låtsasprata hur länge som helst och "svara" på frågor. Låter ju så himla kul!



Kram

Postat av: Sara

Jo det är det verkligen, har gråtit floder! Jag vet att jag alltid blir missnöjd när jag har klippt mig men det här är fan det värsta. Nu är jag inte missnöjd på frisyren för helt plötsligt har jag ingen! Ser ut som en tant alternativt en svamp. Har aldrig ångrat en klippning så mycket som nu, det är förjävligt rent ut sagt. Och vi som ska på bröllop och allt...

2010-05-05 @ 22:12:08
URL: http://strawberrydaquiri.blogg
Postat av: Anna Stålberg

tjena frida =) hoppas allt är bra med er.



jo jag tänkte fråga dej en sak.. jag funderar på att köpa en kamera. vad rekommenderar du då?



kram

2010-05-12 @ 12:34:43
Postat av: Frida

Hej Anna!

Vad roligt att du ska köpa en kamera! En systemkamera då? De flesta idag är väldigt bra och jag har en Canon Eos450D som jag är supernöjd med. I slutändan handlar det mest om vilket objektiv man har, det är liksom det som gör bilderna. Kamerahuset spelar mindre roll.

Det finns lite enklare varianter också, det beror lite på hur van användare man är eller hur pass mycket manuellt man vill fota.



Det finns mycket att läsa på nätet och en hel del fotobloggar där man kan få tips och råd om bra kameror.



Lycka till! Kram

2010-05-12 @ 21:08:31
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback