Gröna Lund

Sista stoppet fick bli Gröna Lund. Signe skulle få åka lite karuseller. Det finns en bild med som fortfarande ger mig en ångestklump i magen. Fånigt kanske, men jag tyckte så otroligt synd om vår lilla tjej. Hon skulle få åka sin första karusell och när tåget ska starta säger karusellvakten att Signe inte får ta med sig Bert. Han betyder allt för henne. Jag förstod direkt att det skulle bli katastrof, hon hade inte sovit något på hela dagen och hon hade tydligt gjort klart att hon och Bert skulle få åka karusell. Den där räven är helt enkelt hennes bebis.

Det slutade så klart i mängder av tårar. Det tog rejält med tid för henne att repa sig, självklart spelade det in att hon var dödstrött och hade kämpat på hela dagen, men usch sånt agg jag kände för den där barnlöse (han kan helt enkelt inte haft egna barn) killen. Jag blev rätt irriterad på Per med som hade kunnat föreslagit att Bert hade kunnat fått resa i hans jacka eller innanför jackan för den delen. Kepsar och mössor fick inte heller vara på, men de fick man minsann hålla i... Usch!

Det gick som tur var över till slut och Bert fick åka följande två karuseller, så det var ju tur. Men jag mår fortfarande dåligt av att se henne så förtvivlad. Ja, kika själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback