En dag i Gästrikland

Idag har vi spenderat dagen i Gästrikland. Vi började dagen med ett besök på IKEA och där brände vi en hel del pengar. Härligt! Vi köpte en stor, vit MALM byrå som vi ska ha i allrummet. Det är den modellen som har sex lådor, tre på höjden och två på bredden, om ni förstår. Vi har golfkläder i den garderoben som finns i bebisens rum och vi har verkligen ingen stans att göra av dem, så då tar vi bort fotöljerna i allrummet och ställer dit byrån istället. På vägen ovanför ska jag göra en fotovägg. Det kommer att bli kanon!

Så jag passade på att köpa ramar också. Svarta RIBBA i olika storlekar. Det är svårt att hitta snygga ramar till okej pris om man inte är på IKEA så det var lika bra att köpa på sig.

Vi köpte även genomskinliga förvaringslådor, SAMLA, tror jag dem heter, som jag har ställt in i tvättstugan.

Sen köpte vi en del grejer till Signes lekstuga. Hyllor som ska upp och en del glas och bestick. De har fått jättefina nyheter på barnavdelningen, mjukismat! Jag köpte två set även fast Signe har väldigt fin låtsasmat som hennes mormor och Sara har gjort. Det var en tårta, glassar och kakor i den ena förpackningen tillsammans med en glasslåda. I den andra var det grönsaker, gurka, tomat, sallad och tomat mm.

Lite annat smått slank också ner. Bland annat en "första hjälpen" väska.

Efter IKEA sprang jag in på HM och köpte lite kläder som passar min växande mage sen for vi till Furuvik för att titta på djur, klappa djur, åka karusell och bada.
Signe hade väldigt roligt och var jätteduktig hela dagen! Hon åt bra och orkade med alla aktiviteter. Hon är en modig tjej som vågar testa det mesta men när det kommer till vatten blir hon en liten badkruka. Vattnet i poolen var rätt kallt och hon gick helst bara med fötterna i, men hon dansade, skrattade och var glad ändå. Vi åkte en vattenrutschkana också och hon fick vatten över hela huvudet, det gick bra ändå och vi lyckades åka en gång till. Sen tyckte hon att det fick vara bra. Trots att hon fryser och tycker att det är kallt vill hon inte gärna gå upp och få en handduk om sig, hon försöker frösset hålla ut, men helst ovanför vattenytan.

När vi skulle åka hem var klockan halv sju och Signe hade fått på sig en blöja och en helkroppspyjamas som vi lätt skulle kunna ta av när vi kom hem då vi anade att hon skulle slockna rätt snabbt. Vi hann bara ut på E4an sen sov hon nästan hela vägen hem. Väl hemma fick hon välling, sen vände hon bara på sig och fortsatte sova. Skönt!
Jag har inte fått in något PS på den här datorn så det kanske bli snålt med bilder... men jag ska försöka slå på den andra datorn så jag får fixa några. Det tar bara sååå lång tid att starta den jämfört med de bärbara. Just nu sitter vi med varsin dator i varsin soffa... Det var nog tur att vi tog två :)

Innan vi slog oss ner i soffan byggde Per ihop byrån och jag sorterade ner saker i förvaringslådorna och rensade i tvättstugan.
Det är skönt att ha känslan av att jag vill ha ordning och reda runt mig, jag får hoppas att den fortsätter infinna sig.

Kommentarer
Postat av: jessika

känns skönt att de växer och blir stora :) hon har redan stl 74 :)

Postat av: Jenny Lundin

Vad kul att gå på IKEA å handla:)Vi ska dit nästa vecka...hoppas att allt är bra m er å den lille i magen:)kram

2010-07-23 @ 10:23:46
Postat av: Frida

IKEA är verkligen min favoritaffär :) Synd att det är så långt dit bara... Allt är bra med oss! Er med hoppas jag :) Kram

2010-07-23 @ 22:50:59
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback