Skönt att kunna vara ute

Tänk vad härligt med bara 4-6 minusgrader! Helt plötsligt kan man gå ut om dagarna.

Igår var Signe hemma hos farmor och farfar, så jag åkte dit direkt efter jobbet och fick mat. Himla skönt att slippa laga mat! Signe hade inte sovit något under dagen och hon somnade i bilen, när vi åkte hem vid sextiden. Hon vaknade när jag klädde av henne och efter att hon hade fått välling i sängen hade hon svårt att somna om. Hon hade kanske lyckats pricka in den där magiska kvarten, powernap, som gör att man återhämtar två timmars nattsömn på bara femton minuter.

Idag har vi vart ute och åkt snowracer på förmiddagen. Vi gick till hästarna och gav de morötter, samt tittade till fåren. Signe tycker det är otroligt roligt och skrattade högljutt när ett av fåren kom fram och nosade på hennes vantar genom hålet. Om man tittar noga på bilden där Per drar Signe ser man att han bara har en arm. Det finns ingen hand i den högra jackärmen. Den måste han ha innanför jackan, eftersom han inte kan få på någon vante. Det ser lite läskigt ut.

Innan vi gick iväg till djuren följde jag och Signe efter ett kattspår på vår väg bredvid garaget. Det ledde till en halv mus... Bara halva musen kvar, med bakben och svans. Signe gillade den inte speciellt mycket och jag fick ta bort den med en spade. "Usch, jag gillar inte musen" sa Signe och rös när hon gick förbi den :)

När Signe sov middag passade jag på att stressa ner på stan. Eftersom Per inte kan få upp henne ur vagnen var jag tvungen att skynda mig. Hon sov dock gått i vagnen och hade inte vaknat när jag kom hem igen.

Ikväll har Per vart och tittat på bandy och jag har kikat på Robinson och käkat godis.

När jag gjorde välling till Signe kväll berättade hur duktig hon var att lägga sig när hon var liten. Att jag och pappa hade sagt godnatt efter att vi hade läst en bok och sen somnade hon själv i sängen, medan vi gick ut. Jag sa att jag tyckte att hon var en stor tjej nu och att vi skulle prova det igen. "Näe! Jag är en bebis" blev svaret. Jag antar att hon tycker att det är okej att inte somna själv då... :) Och så sa hon sög på tummen hela dagen när hon var bebis. Hon har aldrig sugit på tummen, så jag vet inte vart det kom ifrån. Men det är roligt att lyssna på henne.

När vi hade kommit in efter snowracerturen gick Signe fram till telefonen och sa att hon skulle ringa till Moffar (hon har ju alltid tidigare sagt Monin, men nu säger hon nästan alltid moffar). Jag pekade vilka siffror hon skulle slå och så ringde hon. Hon frågar alltid vad djuren gör när hon ringer dit. Izzi och Ebba har högsta prioritet. Men det var roligt att hon sa att hon skulle ringa till morfar, eftersom det alltid annars är "mormor och Izzi" som hon ska ringa.
Medan jag pratade med pappa tog hon min mobil och sa att hon skulle ringa mormor, sen satt hon och pratade i telefon på låtsas, fast på ett väldigt verkligt sätt! Hon ställde frågor och svarade på grejer, så söt vår tjej är!

Innan vi gick in i förmiddags tog jag snö på en spade och kastade upp i luften. "Titta det snöar" sa jag till Signe. Hon tyckte det verkade himla roligt så hon skulle också kasta snö. Hon kastade massvis på sig själv, men se så kul hon hade!



Kommentarer
Postat av: Anonym

HOn har en exakt likadan snowracer som Neo, samma dyna o allt :) Våran var en julklapp :) Kul att äntligen kunna använda sånna saker som sagt!

Postat av: jessika

de är ju enkla och inte så färgglada kanske men de va billiga och det lär ju gå åt en del i början :) jo, täcke och kudde har vi köpt, både till vagn och säng men vi har inte provat påslakanen på sängtäcket/kudden så vi får väl se hur vidare de passar :)

2010-01-17 @ 11:56:18
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej Frida!

Eftersom du är en så kreativ och härlig morsa har du fått en award av mig, kolla min blogg... ;)

Ha en fantastisk helg!

2010-01-23 @ 14:42:16
URL: http://annsanns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback