Sjuk liten böna

Signe är sjuk. Feber. Hon ville inte gärna äta middag igår och hon verkade ha ont nedåt magen. Hon spände sig flera gånger och i samband med det sa hon att hon var bajsnödig. Fastän hon hade bajsat tidigare på eftermiddagen. När jag frågade var hon hade ont svarade hon att hon hade ont i puppan. Jag bad henne peka, och jo, hon pekade på puppan. Min lillebror hade brock i ljumskarna när han var liten och jag blev nervös över att det kunde vara nåt sånt. När Signe gick och la sig hade hon över 39 graders feber och imorse vid 9 visade termometern 40,2.

Natten har varit jobbig. Signe har vaknat en gång i timmen, och det har vart besvärligt att somna om. Så jag har nog klivit upp en gång i halvtimmen, och även Per har vart vaken. Jag stannade hemma på förmiddagen och tog ut VAB och Per som jobbade halvdag idag var hemma till 13. Då åkte jag till jobbet och arbetade i några timmar.

Hon har ätit dåligt idag, ville inte ens ha glass eller kakor när jag erbjöd henne det på förmiddagen. "Näe, jag tycker inte om" svarade hon. Stackars liten! Hon hade fått i sig en glass när jag jobbade iaf, och hon åt lite rivna morötter när jag kom hem. Inte ens vällingen ville hon ha ikväll. Hon tar nån klunk vatten då och då, men jag tycker inte att det blir några mängder. Ändå verkade hon rätt pigg under tiderna när iprenen verkade. Hon kissar iaf, och det är ett bra tecken.
På förskolan har de haft något fall av vattkoppor på en av de äldre avdelningarna, så vi skulle vara uppmärksam utifall det dök upp några prickar.

Signe är väldigt mammig nu och det gör hela den här sjukgrejen ännu jobbigare. Hon gråter efter mig och vill helst bara vara i min famn när hon vaknar på natten. Skönt att det är en röd dag mitt i veckan nu. Vi slipper ta ut VAB och kan vara hemma bägge två. Även fast det hade vart skönt att kunna ta igen sig lite också...

Några bilder blir det inte i det här inlägget heller. Jag har inte hunnit ta mig för att gå igenom dom. 555 stycken matade jag över från kameran. Jag fotade mååååånga bröllopsbilder i stående format, det kommer att ta en evighet bara att vända de rätt. Suck.

Nu ska jag lägga mig och sova. Vi får se när vi får gå upp första gången. Hon somnade vid 19 ikväll och två gånger har hon gråtit efter mamma redan.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Här hemma har alla 3 tjejerna vattkoppor. Kanske kan vara UV hon har då? eftersom hon tar sig på puppan, då kan det ju svida där nere.

Postat av: Jenny Lundin

Stackars lilla Signe!Hoppas hon blir pigg snart igen.Nattis har oxå en mamma period nu..vill bli buren hela tiden..inte kul alls.Ha det så bra ni kan.Kram

2010-01-06 @ 10:13:16
Postat av: Kaisa

Ella vägrade glass i helgen hon med och då är det ju konstigt, haha! åt ingen mat alls. Men hon var dålig i magen också och kräktes häromdagen.. så det blev magsjuka här :/



2010-01-06 @ 11:24:46
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänkte säga som överste talaren, är det inte UVI, det låter nästan så om hon har hög feber med, det är ju lätt att dom kan få det i dessa tider när de sitter i snön osv.

Hoppas hon blir bättre, om inte, åk upp o be dom göra en odling. Var uppmärksam om urinet luktar starkt också

Krya på er!

2010-01-06 @ 11:52:31
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jamen då är det nog inte det, hoppas det bara var förkylning då.. Det kan vara ärftligt. Men det hoppas vi att hon slipper!

2010-01-06 @ 20:27:08
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Lina

Usch, stackars Signe...hoppas hon mår bättre snart, och det är säkert inga problem med iprenen, det är ju som sagt individuellt och hon verkar svara bra på den. Alvedonen är ju dålig för levern den också, så ingen medicin är väl bra att ta för mycket av...=/

Känner igen det där med mammafeber...=) Här är det också bara mamma som gäller nu!



Kram!

2010-01-06 @ 21:14:37
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback