Lördagkväll på Solbackavägen

I lördags var det som vanligt den här vintern. Svinkallt. Vi har inte varit ute mycket och lekt under den senaste månaden! Får hoppas att det vänder och att det är okej kyla till helgen.

På dagen var vi bara inne och lekte, förrutom när Signe skulle sova då hon blev rejält nedbäddad i vagnen.

På eftermiddagen var vi bjudna på mat hemma hos familjen Thyrén! Alltid lika mysigt och Signe älskar att vara där och jaga katterna. De uppskattar nog inte Signe lika mycket. Klara hade ett radiostyrt flygplan som var helt galet! Den flög lite som den ville och vi skrek och skrattade om vartannat när den susade förbi framför ögonen på en! Signe jublade och tyckte den var fantastiskt rolig. Hon blev inte ens rädd när den flög rakt på henne. Kanske måste tillägga att den var i väldigt tunt frigolit, så man kunde inte göra sig illa. Men det var läskigt ändå! Som att få en stor trollslända mitt framför ögonen.

Vi spelade tv-spel och åkte inte hem förrän strax före tio. Signe hade fått välling och pyjamas innan, med risk för att hon skulle somna. Hon däckade i bilen innan vi hade hunnit till brandstationen! Vilket är kanske 400 meter. Hon sov när jag bar in henne och klädde av henne. Helt slut! Hon vaknade till när mössan åkte av och när jag la henne i sängen sa hon att hon ville ha välling. Efter att jag hade sagt till Per och vände mig mot sängen igen sov hon. Mycket sliten tjej!

Tack så mycket för den trevliga kvällen! Och som tack för hjälpen med fotograferingen på deras bröllopsdag fick jag den externa blixten som jag hade till låns! Jag bara älskar den! Tänk vad roligt det blev att ta bilder inomhus helt plötsligt.



Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha! Ser du katten i bakgrunden på första bilden :) Besatt?? :p

Postat av: Linda

är den där extra blixten bra...alltså jag har svårt att ta fina bilder inomhus med min nikon, har ingen extra blixt..det behövs nästan eller?



De bilderna ovan är de tagna med blixt?

2010-01-27 @ 00:21:08
URL: http://lillith76.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback