Magsjuka?

Idag har vi varit på Amelias 4-års kalas i Segersta! Signe var lite febrig när vi åkte, men hon är pigg enda tills hon kommer upp i 39,5 ungefär. Då kan man börja se på henne att hon har feber. Och det var just vad hon fick. Efter nån timme på kalas hade febern stigit till 39,5. Vi gav henne en alvedon och åkte hem. Klockan var då kvart över fem, och hon somnade i bilen.
Vi köpte pizza och kebab i Kilafors och for hem. Signe har inte velat äta mycket vare sig igår eller idag, men hon fick i sig några pizzabitar och senare lite broccoli.

Hon har vart krasslig i magen i snart tre veckor. Förra veckan var hon hemma från förskolan pga feber, så vi trodde att magen var besvärlig i samband med feber och förkylning. Men hela den här veckan har hon också vart lite lös i magen. Vi har också vart inne på att det är hörntänderna som vill upp, men nu vet jag inte alls. För vid tjugo över åtta ikväll vaknade hon och kräktes i sin säng. Jag stoppade in lillfisen i duschen och Per bäddade om sängen. Det kan alltså vara magsjuka! Usch! Om det är så hoppas jag verkligen inte att vi har smittat någon annan på kalaset...

Under den här veckan har Signe varit otroligt mammig. Hon har gråtit varje dag jag har lämnat henne på förskolan, och i tisdags fick de till och med ringa efter Per och fråga om han kunde komma och hämta henne för hon var så olik sig. Hon var klängig och gnällde efter mig. På onsdagen hade hon varit gladare och de tyckte att hon var som vanligt. Trist om vi måste vara hemma den här veckan pga sjukdommar också. Blir det kanske lika jobbigt att gå tillbaka veckan därpå.

Just nu hoppas vi att vi slipper upp och byta sängkläder och duscha Signe ytterligare en gång innan natten är till ända.

Kommentarer
Postat av: jessika

nemen, nu har hon vart dålig länge stackarn ):

jaha, jag kommer inte ihåg namnen på dem i gruppen men det va ngn som satt i samma bord som oss och fikade och de kanske va dom ? de kom från umeå, bor på björktjära ?

Postat av: jessika

jaa, precis ja :)

2010-02-21 @ 17:24:01
URL: http://blondinii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback