Stolt storasyster

Oj, vad många ni är som kollar läget på bloggen varje dag! Och inget uppdaterar jag... Förlåt! Livet rullar på och det är svårt att sätta sig vid datorn. Den 7:e var det 242 unika IP-adresser och 557 siduppdateringar på min blogg! Otroligt! Och jag får fortsätta tacka för alla fina gratulationer som fortsätter att ramla in!

Nora är världens underbaraste! Sover och äter, är vaken och kikar lite ibland men annars är det mest sova som gäller.

Nätterna går kanon! Mjölken har runnit till på riktigt och jag har inte lika ont i brösten som för ett par dagar sedan när det var gigantiska och knöliga... Så nu kan både jag och Nora sova gott om natten. Jag har börjat vänja mig vid att sova med en liten bebis tätt intill igen vilket gör att jag somnar när hon ammar och vaknar upp ett par timmar senare =/ Hon bajsar i princip vid varje amning så det känns hemskt när jag vaknar upp och inser att jag har somnat och att hon sover skönt med bajs i rumpan. Det känns så hemskt att börja byta blöja när de sover så mysigt, tycker ni inte? Men det måste man ju såklart.
 
Jag tänkte lägga in en bild på Signe och Nora som togs härom dagen och så kanske jag lyckas uppdatera med lite mer info senare ikväll. Beroende på hur mycket vakentid det blir för Nora :) Signe sover hos mormor och morfar ikväll och Nora har sovit sedan vi kom därifrån. Dvs minst 4 timmar nu! Hon skruvar lite på sig ibland för att jämra sig lite, sen är det tyst :) Per sover i den andra soffan, jag däremot känner mig inte trött! "Naturen" ser ju till att mamman klarar sig igenom den här första tiden med minimal sömn, och tur är väl det!

Nå, här kommer bilden! Sen ska jag försöka knappa ihop en förlossningsberättelse och dela med mig av lite bilder från Noras första tid i livet!



Det är mysigt att hålla i lillasyster och det vill jag helst göra hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det underbart med syskonkärlek?? Vad fina dom är!!

NJUT av tiden nu i början när hon sover så pass mycket, Stella sov alltid från att ja lämnade Neo hos dagmamman, sen fick ja väcka henne precis innan ja skulle hämta för att ge henne mat :)

Annat är d nu :)

Postat av: signe

man kan inte hålla henne hela tiden hon måste ju äta också

2010-12-11 @ 19:46:55
Postat av: Jenny Lundin

åh vad dom är fina tillsammans,syskonen Forsman:)

2010-12-11 @ 20:07:17
Postat av: Sara

Håller med Jenny, sötaste små tjejerna! :)

2010-12-12 @ 10:50:15
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kikar in hos dig & säger grattis till fina lilla tjejen!

2010-12-12 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback