Signe djurskötare

Idag var jag och Signe och hälsade på hos grannarnas får. Vi var i fårhuset i 50 (!) minuter. Hon var djurskötare minsann, "djurskötare för får" och då kan man bara inte gå när som helst. Hon "städade" gången genom att plocka upp allt hö och kasta in till dem. När hon som bäst håller på och jobbar säger hon så sött:
"De tycker nog att jag är deras bästa djurskötare". Haha, ja förmodligen så gör de det :)

Igår så sa hon när hon satt i soffan säger hon plötsligt: "Men förresten mamma! Vi skulle ju baka pepparkakor idag!" Vilket var ett rent påhitt från hennes sida :)

Hon använder mycket roliga ord som hon hör oss använda. "Utifall-att" som hon hörde oss använda när vi skulle in för att göra överburenhetsultraljudet använder hon lite då och då och det låter roligt.

Jag är dålig på att skriva ner dem nu, måste ha ett block framme för roliga meningar som ploppar ur hennes mun lite titt som tätt.

Kommentarer
Postat av: Hanna L

Frida!!! Ja skrev ett inlagg for jattelange sen och grattade er men d evekar inte ha kommit in!! Sa an en gang, grattis Frida Per och Signe till lillbebisen :)! Ser fram emot att komma och halsa pa till varen. Jag sitter i Arusha, Tanzania, idag ar det nyarsafton sa gott nytt ar pa er ocksa!! Har haft 7 otroliga veckor i afrika och har 10 dagar kvar. Skot om er sa lange. Kramis

2010-12-31 @ 13:23:05
Postat av: Frida

Men åh Hanna! Vad kul att höra ifrån dig! Härligt att höra att du är med om fantastiska upplevelser runt om i världen! Jag ser också fram emot att träffa dig!! Du är så välkommen! KRAM KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback