Koka lingonsylt - så här gör du

Jag trodde att det var ett långt projekt att koka lingonsylt, men det gick ju väldans fort! Det som tog längst tid var såklart rensningen av lingonen... Igår tog jag iaf tag i det. Rensade, kokade, diskade och städade efter rensningen. Drygt 2 timmar höll jag på. Per somnade i soffan vid halv nio och sov således hela tiden... Bäst för honom att han äter den där lingonsylten utan att yttra en tillstymelse om att den möjligen är för sur, söt, besk eller vad det nu må vara. För när jag var klar hade jag otroligt ont i svanken och hade världens halsbränna!

Om det är fler som vill ha tips på hur man gör lingonsylt kan ni kika här.


Kommentarer
Postat av: Elin S

Är det så här huslig man måste bli när man köper hus... Vad har jag ställt till med?!

2010-08-31 @ 10:16:08
Postat av: Frida

Haha men det var ju verkligen supersimpelt! Sen hur sylten smakar är ju en annan femma... :) Och det jobbigaste av allt var ju att rensa lingonen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback