Signe har fått en kusin

Igår morse fick min lillebror och hans sambo Jessika en liten tös som heter Mikaela! Signe har fått sin första kusin och jag har blivit faster! Signe hade några viktiga funderingar som vi skrev i en kommentar på Jessikas blogg. Hon undrade om Mikaela möjligen hade fått en liten, liten boll eller en pippi- eller teletubbiesfilm. Det är sånt som känns viktigt i Signes värld :) Hon uppmärksammade också att Mikaela hade ett plåster (bandage) på handen, lika som pappa har haft.

Idag på förmiddagen var jag och Signe till Helene och Klara och hälsade på. Vi var på lekparken och lekte innan tjejerna gick in och poade på i Klaras rum en stund. Vi avslutade besöket med lunch på Max. Signe tyckte mest om att käka ketchupen, men fick även i sig lite hamburgare och nån strips.

Ikväll har Elin och Jonas vart här. Det är bara tre veckor kvar till deras bebis ska kika ut! Vi grillade, käkade mat och tröck i oss godis framför tvn. Vi lät Signe sova länge i vagnen idag och hon vaknade inte förrän vid 16 och då hade hon sovit i nästan 2,5 timme. Det gjorde att hon orkade vara vaken ett tag och somnade vid kvart över nio. Vi hoppas att hon inte väljer att vakna mellan 5-5,30 som hon gör de flesta morgnar nu... Jag tycker att vi har fått vår beskärda del av dåliga nätter, men tydligen inte.
På måndag börjar en hel del förändringar på jobbet att gälla. Det ska bli väldigt roligt samtidigt som jag tror att jag kommer att vara bra nog trött på kvällen. Som att jag inte redan är det. Jag kommer att ha samma tjänst, fast med ett nytt team och jag kommer att få lära mig ett helt nytt uppdrag.

Kommentarer
Postat av: jessika

hej och tack tack :D

signe undrade ju lite saker och mikaela har tyvärr varken ngn film eller liten boll :'( men plåster precis som pappa per har hon och där under plåstret får hon sin medicin, konstigt va ? :)

Postat av: Elin S

Tack för igår, det var mysigt!



Kram E å J

2010-04-18 @ 09:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback