Inte en endaste droppe vatten

Vi är utan vatten. Det kommer inte en endaste droppe när man sätter på kranen. Kul. Jävligt kul rent ut sagt. Man är så sjukt beroende av vatten! Det är en självklarhet för oss som bor Sverige. Men inte längre. Jag fick gå över till grannen för att få vatten till Signes välling, och jag fick senare gå över för att duscha. Skönt att vi har kanongrannar!
Imorgon bitti ska Per ringa till nån som får komma och kolla vad som är fel. Har en känsla av att det inte kommer att bli så jättebilligt. Precis vad vi behöver just nu. Lovely. Helt klart en härlig känsla i kroppen. Bara inte vårt grundvatten har tagit slut. Det vore just skoj. Vi har egen brunn, som ni kanske förstår. En brunn som troligen är borrad djupare än grannens. Ska väl vara otroligt om vattnet är slut?!

Igår var vi på kräftskiva! Min allra första kräftskiva skulle jag gissa på. Jag åt en kräfta. Tyckte det mest var kladdigt och bökigt faktiskt. Överskattat skulle jag vilja påstå. Vi grillade istället. Men det var himla trevligt iaf!
Signe sov hos mormor och morfar och vi åkte dit i eftermiddag efter att ha spelat golftävling på klubben. Det var flaggtävling, vilket innebär att man får en flagga med sig som man sätter ner när slagen är slut. Jag spelade bra ut och låg på hcp, tre över par, men sen hade jag några riktigt dåliga hål och fick sätta ner flaggan på 17:e tee. Men jag fick pris ändå! Det var bruttopris också, och i damklassen var det inte speciellt många som kunde fajtas om det, så jag fick en fin tröja från shoppen! Pappa vann hela tävlingen, även bruttopriset för herrarna! Det var bra gjort. Han satte ner sin flagga på 20:e fairway! Per satte ner sin flagga på 18:e green och även han fick pris.

Den här helgen har gått så himla snabbt. Det hade vart skönt med en dag till så att vi kunde få lite mer kvalitetstid med Signe. Nästa helg. Jag får sikta in mig på nästa helg.

Mamma har tagit massa bilder som jag tänkte lägga ut, men just nu är jag bara så himla trött. Jag lägger ut dom en annan dag. Imorrn kanske!

Imorrn ska Signe inte vara på förskolan. De har planeringsadag så hon ska vara med farmor och farfar. Hon har  vart snorig i en vecka, så det kanske är bra att hon får vara ifrån barnen en dag extra. Jag hoppas snoreriet går över snart!

Kommentarer
Postat av: cissi

Typisk för Signe att hon blivit snorig, men jag tycker att så fort dom börjar på dagis så börjar näsorna rinna och förkylningarna hoppar på en=) tur att dom tycker det är kul att vara där och leka iaf. Den 22/9 kl 18,30 ska Anna-Karin komma hit till mig och visa me&i kläder, vill du komma är det bara att hojta till! om jag fattat rätt så bor ni inte så jätte långt i från oss så då är det ju nära=)

Postat av: Elin

Drygt med vattnet, hur har det gått?

2009-09-07 @ 15:47:17
Postat av: Anna

Vad tråkigt med vattnet.. jag ve en som borrar billigt ;-) hojta till om ni vill ha numret :-P



Hoppas att det är ett enkelt fel bara. här finns det vatten annars så börjar grannarna pretistera får ni komma hit :-)



Tupper Ware demo här i morgon med gott fika, du är väldigt välkommen!!



Kramar

2009-09-07 @ 20:14:01
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback