Spälsäng utan spjälor

Det gäller att fota mycket på helgen, eftersom det inte blir nå vidare under veckorna. Därav bildkavalkaden. Det är väl kul med bilder? Jag älskar bilder!

Vi får fortfarande sitta bredvid Signe när hon ska sova, eller jag rättare sagt. Därför bestämde vi oss för att prova nåt nytt. Vi var helt enkelt tvungen att testa någon form av 5-minuters metod, trots att det verkligen inte är något jag vill. Jag vill att Signe ska somna tryggt. Men. Den sista tiden har hon inte vart nöjd även fast jag har suttit i hennes rum och sjungit trollmors visa hundrasjuttiofem gånger. Förr låg hon ju helt stilla, och somnade lugnt. Nu gnäller och hon jämrar sig iaf. Så jag kom fram till att hon nog behöver testa nåt nytt.

Per hade innebandyträning i fredags kväll så jag fick köra själv. Jag tänkte att 3 minuter fick räcka. Efter 2,5 gick jag in första gången. La ner henne och sa att det var dags att sova. Nästa gång hann det bara gå 1,5 minut innan jag kände att det fick vara nog. Då stod jag vid hennes säng och strök henne över huvudet tills hon var lugn, sen sov hon. BRA! 4 minuter typ. Det var ju kanon.
Igår väntade vi i 3 minuter. Gick in och sa godnatt igen. Efter 1,5 minut hör vi en duns, jag öppnar dörren och Signe kommer springades (!) mot mig. Hon hade alltså tagit sig ur spjälsängen! Vi tackade gud för att hon måste ha landat helt perfekt, hon grät ju skithögt, men det hade inget med fallet att göra. Hon hade inte ont alls. Jag fick ont i magen och världens ångest över vad vi utsatte henne för! Hon hade lika gärna kunnat ramla ur på kortsidan av fotänden, där står det en bobbycar och två vagnar i trä. Inte så bra att landa på alltså. Usch. Så. Nu skiter vi i det där.

Inatt när Per gick upp och gav henne välling hade hon ena benet över spjälorna. Just vid fotändan! Så vi var tvugna att ta bort långsidan idag. Man kan göra det på den här sängen. Så att de kan använda den längre. Nu kan hon alltså gå i och ur själv. Och ramla ur själv. Såklart. Men, nu ramlar hon iaf bara en decimeter. Och hon landar mjukt, vi har lagt en madrass nedanför sängen.
Såklart var det här väldigt intressant vid läggningen, men det gick till slut att få henne att somna i sin säng och inte på madrassen. Nyss hördes en liten duns, och när jag gick in hade hon rullat ner och nästan ut på golvet. Stackars barn. Det kommer sluta med att hon får sova på golvet! Undra om hon kommer att gå in till oss när hon vaknar på natten nu? Då kommer hon säkert krocka med massa saker också. Hon har ju nattlampa på sitt rum så när hon kommer ut i allrummet är det ju bäcksvart!

Vi får se hur det går helt enkelt.

Som ni ser har vi vart ute i skogen på förmiddagen. Det är verkligen ett stort + med att bo här. Vi har skog tre meter från huset!
Vi har vart hemma hela helgen, och det har vart skönt! Igår städade jag tvättstugan och gjorde fint där och idag har vi plockat, dammsugit och torkat på massa ställen. Även en veckohandling har jag hunnit med.

Kul att ni gillar filmen! Signe är väldigt bestämd med att brun färg heter bajs :)


Signe kan blåsa bubblor själv!



Provar racercykeln!


Kommentarer
Postat av: cissi

Kanske ska byta till en växarsäng med sidor så slipper hon ramla ut på golvet. Linn har en sån och det fungerar utmärkt

Postat av: ANNA PEDERSEN

Godmorgon, hoppas att du får en fin dag! <3

2009-09-14 @ 06:27:36
URL: http://naannah.blogg.se/
Postat av: cissi

Våran är nog ca 70 bred och det är alldeles lagomt, man vill ju att dom ska kunna röra sig i sängen oxå utan att slå i kanterna varje gång. Ikea har ju många fina sängar för bra priser. Första veckan så sprang hon upp et x antal gånger och vi fick bära tillbaka henne till sängen, men nu är det bara att lägga henne oftast och säga godnatt och sen somnar hon själv. kan hända att hon kommer upp 2 till 3 gånger vissa kvällar och vi får ta henne tillbaka men annars flyter det på bra..... peppar peppar!=)



Me&i visningen är nästa tisdag men då kanske han oxå tränar. Vart är det ni bor?

2009-09-14 @ 08:11:37
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Elin S

Jag håller med, bilder är toppen:)

2009-09-14 @ 14:50:59
Postat av: Anonym

Jag tänkte på en sak.. Hon somnar inte om hon får lyssna på godnattvisor på nån skiva eller så då?

2009-09-14 @ 18:10:58
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja precis, föräldrarna får hjälpa till med skötseln av förskolan och är även de som bildar styrelsen, alltså har ansvar för pedagogerna och deras anställningar. Man har bra insyn i verksamheten och får vara med och styra och ställa! :) Men vi handlar med ett kontokort som står på förskolan så vi betalar ingenting själva. Ja, förutom avgiften till kommunen för dagisplats då!

Förstaårsföräldrar får hjälpa till med mellanmålshandling och ha jourdagar då man ska kunna ställa upp om någon pedagog är sjuk och de behöver hjälp tex mitt på dagen när det är lunch, diskning, blöjbyten och sovstund och mycket att göra. Det är väl typ fyra jourdagar per termin.

Sen blir det mer styrelseuppdrag, städdagar och liknande. Det är olika insatser på olika förskolor och vi har en rätt snäll en, särskilt eftersom de inte har egen gård att städa och skotta heller! =)



Härliga höstbilder!

2009-09-14 @ 20:39:18
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback