Signe gillar de stora barnen

Igår morse när jag lämnade Signe på förskolan stod det två tjejer från de äldra avdelningarna och väntade på henne i hallen. De var så gulliga mot henne! Det var så roligt att se. De umgås ofta med barnen från de andra avdelningarna och det týcker jag är jättebra. När det är lite barn på avdelningarna brukar de äta tillsammans, och varje morgon går de in på mellanavdelningen och leker. Signe gillar de större barnen och brukar ofta prata om dom. Hon är väldigt duktig på namen på barnen och när hennes gruppfoto kom från förskolan kunde hon berätta vad nästan alla heter.

I lördags förmiddag var vi ner på stan. Vi var in på Lindex nya butik, och jäkla vad snyggt det var! Köpte ett par fodrade byxor till Signe och en matchande tunika. Vi hittade ett par fleecebyxor på Åhlens och Per fick ett innebandyfodral från Intersport. Tänkte att det kunde vara bra att ha ett par fleecebyxor liggandes på förskolan. Det är ju skönt att sova i när det blir lite kallare.

Signe somnade i bilen påvägen hem, före lunchen alltså, och sov bara en timme. Så eftermiddagen blev lång, men det gjorde även att vi hann med att leka massa innan middag. Vi tog en promenad i skogen och var ute och busade. Det var verkligen kanonväder i lördags!

I söndags var vi också bara hemma. På eftermiddagen när jag lagade mat tog Per och Signe en cykeltur till golfbanan och vände. Signe gillar att cykla! När vi hade käkat for jag till Alfta och kollade in innebandymatchen mellan Bollnäs/Alfta och Sundsvall. Damerna har ju slagit ihop sina lag och de spelade riktigt bra! Jag blev lite sugen faktiskt... men det finns ingen tid alls till det.

Jag och Per var på bio i fredags. Vi såg Flickan som lekte med elden i Kilafors. Den var bra! Men bio i Kilafors är väl kanske inget att rekommendera om man kan välja en annan bio... vi fick träsmak av stolarna efter halva filmen ungefär.

Nu är det jobb som gäller!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, vi fick en länk med lösen och login och har sett bilderna på fotoföretagets hemsida...det är lite dumt för man tar sig inte för och beställer direkt då. fast i och för sig kan det ju bli som för er också...:)



Kul med innebandyn, jag hade också velat vara hemma och se hur lagen ser ut nu för tiden!!



Kram

Postat av: kristin

tack snälla! den kommentaren värmde gott :)

2009-09-30 @ 19:23:39
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja jag hoppas på det bästa, skönt att få komma iväg iaf! Jag ser fram emot ett inlägg om er freakyday på jobbet, vad var du utklädd till? :)

2009-09-30 @ 19:56:11
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback