Gnälligt värre

Tänder. Signe håller på att få sina sista tänder. Det verkar klia nå hemskt och de tar en herrans massa tid på sig att komma ut! Hon går ofta med fingrarna i munnen för att lindra kliandet. Skulle jag tro. I eftermiddag har nästan allt vart fel. Det var bara mamma som dög och jag fick inte gå mer än en meter ifrån henne. Hon ville knappt äta någon middag utan bara grät och var allmänt gnällig. Jag tror att det är de där förbaskade tänderna som spökar. Hon är rätt röd på ett ställe där man ser en tand skymta lite grann. Bara de spricker igenom blir det nog bättre.

Signe går upp och ner som hon vill i sin säng. Inatt hörde jag små fötter som sprang mot vårt rum. Jag flög upp av rädsla att hon skulle krocka med nåt i mörkret, men det gick bra. Imorse sov hon lite längre än oss och helt plötsligt, utan ett ljud, ser vi att hennes dörr öppnas. Signe tittar alldeles nyvaken ut mot oss. Sötsnöret vårt!

Jag fick ett himla glädjade besked på jobbet igår. Killen som sköter lönerna mailade mig och sa att jag inte låg på någon skattetabell utan att det skulle dras 31% i skatt på min lön. Han undrade om jag verkligen ville ha det så, eftersom jag då skulle skatta mycket mer än vad jag behöver. Jag la in 31% när jag var föräldraledig för att slippa riskera nån restskatt, men trodde att det iaf var ungefär som vår kommunalskatt. Nu visade det sig att det inte alls är så man räknar vilket betyder att jag kommer att få ut ca 1500:- mer i månaden än vad jag tidigare trott! Otroligt härligt!

Per fick ta del av massa beröm om Signe på förskolan idag. De tyckte hon var så otroligt duktig att prata och de var imponerad över att hon kan så många färger. Hon kan iaf peka ut och säga blå, grön, gul, svart, vit, rosa, lila, brun (bajs...) och röd.

Vi kollade på lite filmer härom kvällen som vi har spelat in på Signe. Bland annat sånna som ligger här på bloggen. Tiden går så fort så man fattar inte! Vi konstaterade att Signes hår har växt nå otroligt under sommaren och att hon har gått i över 8 månaders tid! 8 månader! Vart tar tiden vägen?

Kommentarer
Postat av: Jenny Lundin

Ja det är jobbigt när tänderna kommer..Nattis har oxå varit gnällig en periofd o ätit si så där..hoppas det går över snart.Kram

2009-09-17 @ 09:48:07
Postat av: Jenny Lundin

Ja det är jobbigt när tänderna kommer..Nattis har oxå varit gnällig en periofd o ätit si så där..hoppas det går över snart.Kram

2009-09-17 @ 09:48:28
Postat av: Anonym

Ha ha ha ja men det är ju d ja e rädd för också :) Det är ju lite längre o ramla ner från en växasäng, men vad praktiskt att kunna ta bort spjälor!

Postat av: Linnéa

vilken söt header! :D

2009-09-18 @ 14:10:56
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: 4 barnsmamma

Det var ju en hel del extra i månaden...vilken tur.

2009-09-18 @ 15:23:55
URL: http://.lillith76.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback