Signe just nu

Signe har koll på vad mamma, pappa, mormor, morfar, farmor och farfar heter.

Hon har börjat använda ordet MER, när hon vill ha något mera av något och säger när något smakar gott.

Samtliga fyra sista (tror jag) tänderna sticker fram nu. Som små piggar står de ut, riktiga vampyrtänder!

Övrigt snackar hon på som aldrig förr och hon är i otroligt härlig ålder! Hon skojar och busar och skrattar och myser och är så himla underbar! Pratar alltid i meningar och gör sig förstådd även bland folk utifrån.

Sen hon började på förskolan har hon börjat säga fler och fler ord korrekt. Istället för att sätta B framför många ord som hade M och N som första bokstav säger hon nu ordet riktigt. Som tex napp och mat.

Hon verkar vara införstådd med vad ledsen och glad betyder och hon har börjat säga mitt, ditt, min och din. Jag vågar inte säga om hon vet innebörden av de orden, men hon använder de ganska flitigt och jag blir inte så förvånad längre när det gäller hennes förståelse och språkutveckling. Barn är så sjukt smarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback