Nänä Ecka dej

Igår var det härligt väder! Kallt men härligt. När jag och Signe gick ut första gången vid 10 var det -2 grader i skuggan. Hujedamig! Signe skulle såklart baka kaka i sandlådan, men hon blev lite irriterad över att det var så hårt i marken.

På eftermiddagen var det lite skönare ute, och vi passade på att hålla i oss i solen en stund! Bilderna här ovan är från eftermiddagen. På morgonen var det täckjacka och riktig vintermössa som gällde.
Även idag när vi skulle ut och göra kakor var det minusgrader. Signe skulle absolut äta blåbär, som fanns kvar i skogen vid vår tomt. De var både hårda och kalla av kylan, men hon mumsade ändå.

I eftermiddags var Signes farmor, farfar och morfar här. Vi fikade och Signe busade med Izzi som helst ville äta upp alla kakor.
När vi satt i soffan kom Signe med napp och snuttefilt till mig och ville gosa. Hon tittade på mig och sa Ecka dej (älskar dig) och sedan Nänä ecka dej. Mitt mammahjärta smälte! Ikväll när hon låg i mörkret och skulle sova ställde hon sig på knä, tittade på mig och sa Ecka dej flera gånger om. Vårt underbara sötsnöre. Mamma älskar dig med. Massvis!


Kommentarer
Postat av: Anna

åå det vill jag att mina grabbar ska säga också men jag lär nog få vänta om äns få höra det :-(

Postat av: Sara

Va gulligt, förstår att mammahjärtat smälte! Vilken jätte fin tröja hon har på sig, är det något hemstickat måntro?

2009-10-11 @ 20:31:02
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback