Fredag. Igen!

En till vecka har gått. Jisses, fredag igen! Och jag hinner knappt uppdatera bloggen. Trist. Jättetrist. Tycker iaf jag! Men det är så det är. Jag har inte lust att sätta mig vid datorn på kvällarna, och på jobbet har det vart så mycket de senaste dagarna att jag inte ens hinner surfa på rasten. Men nu har jag rast och nu tar jag mig tid.

De sista nätterna har Signe sovit stora delar av natten inne hos oss. Hon kan ju kliva ur sängen själv numera och kommer intassandes eller så sitter hon i sin säng och ropar. Det är rätt mysigt och hon somnar ju i sin säng, men om Signe kommer att få ett syskon i framtiden kommer det kanske bli lite trångt... Vi sitter fortfarande bredvid hennes säng när hon ska somna, men sedan vi tog bort ena långsidan är hon iaf nöjd och ligger och surrar lite för sig själv innan hon somnar. Per har tillverkat en kant så att hon inte ramlar ner och det funkar jättebra!

Veckorna går så himla fort nu när man jobbar. På eftermiddagarna hinner vi knappt med något mer än att äta, leka lite och lägga Signe. Sen börjar det om. Helgerna är verkligen guld värda! I helgen har vi fullt upp. Jag och Per ska spela Elin och Jonas sambotävling imorgon och sedan är det middag och fest på kvällen sedan har Per innebandymatch på söndagen. Signe ska sova hos mormor och morfar och så ska vi titta på Pers match.

I eftermiddag bjöd vi in oss på middag till Pers föräldrar, så jag åker dit efter jobbet. Jag ska ner en snabbis på systemet med, Per ska få vara nykter i helgen och jag får dricka vin! Jag har ju inte kännt nåt behov alls av det på rätt länge, men jag tyckte att det kunde vara trevligt att få dricka nåt glas vin och Per tyckte det vore skönt att få komma hem och sova så då får han helt enkelt köra.

Måste nämna en rad om IDOL också. Jag kikar varje kväll, även fast jag tycker att just kvalveckan är rätt tråkig, och jag blir alldeles salig när jag hör Erik sjunga! Vilken kille! Jag har en stor kärlek till just 80-tals rock/hårdrock, och han har en helt magisk röst. M a g i s k.


Kommentarer
Postat av: Anonym

måste bara få fråga vad boken om barns utvecklingsperioder som du brukar nämna ibland heter.

2009-10-02 @ 17:08:23
Postat av: Frida

Den heter Växa och upptäcka världen! En bok jag rekommenderar starkt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback