Tjejbus

Nu är helgen över. Jag är trött och borde sova, men när ska jag då uppdatera här?

Helgen har gått fort. Lika fort som veckorna. Det bara susar förbi. Det är snart dags att börja förbereda julklappar, herregud!

Igår lyckades jag äntligen beskära plommonträdet. Vi får se resultatet av det till våren. Förmodligen beskar jag det alldeles för sent, men jag läste att det var bättre sent än aldrig. Jag stod med en bild framför mig om hur det skulle se ut efter beskärningen. Det var skitsvårt! Vi fick inget frukt i år, så jag ska satsa på att vattna massvis på vårsidan. Det är ju ändå Signes plommonträd som hon fick på sitt namnkalas, så det vore ju kul om det kunde bära frukt snart.

Vi hann även med en sväng ner på stan och så var Helene, Johan och Klara här och fick middag på kvällen. Signe och Klara hade jättemysigt och lekte med lera och gjorde handavtryck med fingerfärg. Det var en mycket trevlig lördag!
När vi var på stan hade vi lämnat av Signe hos mormor och morfar. Per skulle på mekonomen för att köpa extralampor till bilen och jag skulle till Lindex och handla grejer till Signe. Hon fick en ny pyjamas, mockasiner och ett par tights. Jag köpte en parfym till mig, en rengöringskräm och en ansiktskräm. Jag har använt parfym max fem gånger sen Signes föddes. Helt sjukt! Jag tycker alla stinker parfym runt om mig bara för det. Men det kan ju vara kul att ha ibland, och de gånger jag har haft parfym det sista året är när jag har fått låna för min har vart slut länge. Fick 25% på rubbet så det var kanon!

Såg att jag hade vunnit på Såfinringen i september också. Ingen hade ringt. Märkligt! Jag har alltså ett presentkort på 1500:- och hittade inget jag ville köpa! Jag är för ovan att handla till mig själv. Det blir lätt så när man har levt på föräldrapenning i 1,5 år.

Idag har Per haft match. Så jag åkte och kikade på den och Signe var med mormor och morfar även idag. Hon hade lekt massa med morbror Johan och Sara också. Kika på de fina bilderna
här och här.

Signe är mycket bättre i sin förkylning, så imorgon får hon åka till förskolan. Både torsdags och fredags var hon med farmor och farfar. Framöver kommer hon bara att gå på förskolan måndag - torsdag, så hon ska få vara med farmor och farfar på fredagar. Kan vara roligt för de att få ha hand om henne lite när de ändå är hemma om dagarna.

Här är två bilder på tjejerna från igår. Klara är drygt 3,5 år äldre än Signe. Den nedersta bilden visar mig och Helene, Klaras mamma, när jag fyllde 3 år. Helene och jag har varit vänner hela livet och jag hoppas att Signe och Klara också får vara det, trots deras ålderskillnad.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ta inte illa upp men du är verkligen lik Anton på den där bilden :)

Postat av: Johan

Ta inte illa upp men du är verkligen tjock på den där bilden! ! ! :)

2009-10-23 @ 20:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback