Signes kök, planering del 1.

Nu har jag nog kommit på hur jag ska göra!



Jag ska köpa FAKTUM väggskåpsstomme från IKEA i måttet 50x92x37 (220:-), sen vänder jag på den så att den blir liggande som på bilden ovan. Fötter kan sättas på så att det blir lämplig höjd för Signe, helst justerbara så att hon kan använda den i många år! I mitten ska det in en "vägg". Övre delen på vänster sida, under spishällen, blir ugn, helst med plexiglaslucka som på Signes ugn hos mormor och morfar. På höger sida, under diskhon, sätts två hyllplan in och ett skynke sätts för. De sträckade linjerna är alltså hyllplan. Bakom själva väggskåpsstommen sätts någon form av skiva upp, typ playwood, för kaklet. Det ultimata skulle vara ljus limegrönt mosaik, samma färg som detaljer på hennes
fondtapet.

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Johanna Rapp

Det låter jättebra! Blir nog kanon. Men du? Finns det inte färdiga kök att köpa? ;)

Postat av: Cissi

Vad du är duktig att planera och dona på... själv orkar jag nog inte med att göra ett kök till Linn nu efter en massa invändig renovering i huset, så jag tänker vara lat och köpa ett mini kök från Micki med diskho och spis i rött för det hittatde jag billigt på en leksaks sida på nätet:O)

2009-11-15 @ 19:46:51
URL: http://cillaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback