Pizza och rödvin

I helgen har jag och Per varit barnlediga. Signe har sovit hos mormor och morfar och vi har fått umgås utan lilltjejen. Vi skjutsade henne till mamma igår fm, pappa var och fiskade hela helgen, och sedan åkte jag och Per ner på stan. Vi köpte några tröjor till Signe på Kapp Ahl (vår nyöppnade butik!) och jag köpte två tunikor, en tröja och ett par leggings på Såfin.

Vi käkade lunch på Enjoy vilket inte var någon speciell upplevelse alls. Pajen som vi åt togs ut från Felixkartonger ur frysen... Per fick sin fem minuter före min, och när jag hade ätit lite drygt halva så visade det sig att den restrerande biten fortfarande var fryst! Jisses. De som jobbade där hade ingen vidare koll och hur kan man ta 65:- för en liten bit paj med några salladsblad till? En fryst felixpaj?! Vi hade en kupong, käka två betala för en. Det var tur det. Väldig tur. Så, vi lär inte äta där nå mer.

På eftermiddagen städade vi och sen åkte vi till Pers föräldrar en sväng och grattade Janne som fyllde år. På kvällen åt vi tjockpizza och drack rödvin framför Körslaget och nån film.
Jag brukar inte vilja lämna bort Signe i "onödan", dvs när vi ändå inte ska göra något. Men det var riktigt skönt den här gången faktiskt. Hon hade sovit bra och haft roligt hemma hos mormor.

Jag hämtade henne efter att hon hade käkat lunch. Vi lekte en stund och när vi kom iväg var klockan kvart i ett. Eftersom det var rätt sent trodde jag att hon skulle somna som en stock i bilen. Nej då. När vi kom hem ville hon absolut inte sova i vagnen heller. Så då gick vi in och lekte. Hon sov alltså ingen middag alls idag. Det gick bra, men när hon blev gnällig över något så blev hon verkligen ledsen, troligen pga tröttheten. Vid sju slocknade hon.

Vi hade glömt både vinterskorna och täckbyxorna i Röste så mamma och pappa kom ner med dom i eftermiddags, så att Signe fick leka med morfar. Hon gillar att leka kurragömma och pappa fick gömma sig många gånger. Hon står duktigt och väntar och räknar till tio innan hon går och letar :)

Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Signe var hemma från förskolan i torsdag och jag och Per Vabbade halva dagen var. Hon har vart rätt täppt i näsan i helgen också, men imorgon får hon gå tillbaka. Hon har aldrig riktigt haft någon feber, låg strax under 38 på torsdagen och fredagen.

Kommentarer
Postat av: Erika

Theo gillar att titta på datorn....och han har en favorit, Signe! Han skrattar så han kiknar när han tittar på klippet med Signe när hon "pratar i telefon med Mimmi". :)

Postat av: Erika

Nej långt ifrån alla....men ibland känns det hopplöst! Jag har några mammakompisar som ser ett återkommande mönster i hela sovnätter och dom blir fler och fler ju äldre barnet blir. Några sådana tendenser har man aldrig själv sett skymten av :)



2009-11-18 @ 17:23:12
URL: http://golinannaerika.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Ja. Jag har läst om det, så jag vet. Men jag är livrädd för akutsnitt. Och det enda sättet att undvika det är att redan ha bestämt snitt. Men sen kanske ungarna vill ut före i vilket fall som helst så... ja, det är svårt.. Man blir ju lätt påverkad av vad andra tycker man ska göra också. Så vi får se :) Tack för att du kommenterade!

2009-11-19 @ 13:08:33
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback