Veckans mat

Måndag: Torsk, potatis och äggsås
Tisdag: Raggmunk med fläsk
Onsdag: Ugnsstekt falukorv med hemlagad mos
Torsdag: Grönsakssoppa och tunnpankaka med sylt och grädde
Fredag: Hemmagjord pizza



Hade planerat att äta kotletter på söndagen, men på konsum fanns bara små förpackningar som var asdyra. Börjar redan tröttna på att handla där faktiskt.

- All keso hade passerat bäst-före-datum för fyra dagar sedan.
- Fläsket gick ut 090512 (dvs idag, jag handlade igår. Det var inte prissänkt.)
- All färsk jäst gick ut 090511.
- Det fanns ett torskpaket från findus kvar. Två från coop.
- Alla yoghurtprodukter från Arla var slut. De levereras tydligen på tisdagar...
- Kotletterna var få och asdyra.
- De har inga storförpackningar överhuvudtaget. Sånt som köttfärs och pasta till exempel.
- Blöjorna är sjukt dyra. De köper vi inte där.


Jag kan säkert fortsätta... Klart man inte kan förvänta sig att det ska kännas som att handla på ett coop extra, när det är ett konsum. Men att varor är slut och gamla gör mig smått irriterad.

Kanske får börja åka in till Bollnäs istället.

Kommentarer
Postat av: Tina B-L

Kan hålla med om Konsum i Kilafors. Visst, det är nytt och fräscht men det är snart det enda. Var in där i lördags och skulle småhandla lite. Skulle ha färska lasagneplattor, ryckte två paket och när jag skulle betala i kassan såg jag att dom var gröna och ludna på undersidan! Bäst före 090531...kanske har legat lite väl varmt innan dom kom ut i kyldisken! Behöver inte vara deras fel, men dåligt att man inte uppmärksammar det!

Postat av: Catta

Instämmer med allt du skrev om konsum...

2009-05-13 @ 09:03:23
URL: http://catttaengman.blogg.se/
Postat av: P-A Rapp

Handla på Coop i Sala...

2009-05-13 @ 11:45:40
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Anton

Och det ska klagas, och det ska klagas.. Alltid äre nått

2009-05-13 @ 18:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback