Varmast i Sverige

Idag har det vart otroligt varmt! Det var bara två grader i skuggan imorse när vi klev upp, men sen steg graderna rejält och det var 23 grader i skuggan vid 18 tiden ikväll. Varmast i Sverige den tiden, enligt text-tv.
Jag har vart på golfbanan och krattat hela förmiddagen. Det var städdag. Trist att inte fler ställer upp. Innan det är färdig vill alla nyttja 18:e tee som jag krattade själv i över en timme... För att sedan fortsätta med miljarder löv runt green.

Per umgicks med Signe under tiden, så jag drog väl nitlotten. Han har pollenbesvär, och det skulle nog inte bli bättre av att kratta en massa, och jag tyckte vi skulle åtminstonde bidra med en person från vår familj. Önskade mig en massage dock, den har jag inte sett skymten av än så länge. Lär inte göra det heller. Per knådar i 2 minuter sen ger han upp. Tittar han på tv samtidigt rör han lite lätt på tummarna. Kanske. Att göra något samtidigt som att titta på tv är näst intill omöjligt.

Efter städningen hade vi träff med damlaget. Vi har ju två tjejer på andra sidan antlanten, plus en på Gotland, så vi var inte alla. Vi gick fyra hål, och jag slog riktigt bra slag. Kul! Jag vill verkligen försöka ta en plats i år för att förhoppningsvis få spela en bästboll iaf när vi spelar SM i juli. Vi spelar i Elitserien i år, och vem vet om vi någonsin kommer att göra det igen. Att få spela en bästboll med Pillan innan hon kör igång sin proffskarriär i USA på riktigt vore skoj. Det var nåt år sen nu!

Sen åkte vi till Kilafors där vi fick mat. Vi var ute i solen och Signe trivdes. Det kändes som att det var mitt i sommarn, och man ville helst dra till nån strand och bada, innan det slog en att det bara är 1 maj.

Igår var det sista april. Jag och Signe var till öppna förskolan på förmiddagen och på kvällen grillade vi. Mellan det hann vi även med ett besök till lammen. De är verkligen så goa! Det var härligt väder på dagen, men mot kvällningen blev det riktigt kallt och vi stannade inne. Ingen kase i år alltså.

Skönt att det bara är fredag. Två dagar kvar av helgen!

Kommentarer
Postat av: Tina B-l

Hoppas du kommer igång med golfen igen! Vore sjukt kul att se en segerintervju med Frida från Granbo!!!?

Postat av: Lina

Wow, vilken värme ni har! Skönt!!

Ja, helt plötsligt vägrade hon vagnen, kanske tycker det är för varmt eller att det är för roligt att åka i den annars, och då testade vi att lägga henne i sängen och det brukar dröja max en kvart innan hon sover. Vi har några gosedjur i sängen som hon brukar mysa med så hon är sysselsatt innan hon somnar. Vi brukar gå in efter en stund och då har hon somnat i alla möjliga konstiga ställningar. =)



Ha en fortsatt trevlig helg!

Vi kommer hem till Kristi himmelsfärd och då är det ju också långhelg, hoppas vi kan ses då!

Kram

2009-05-02 @ 10:42:52
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Pillan

Hej Frida!

Jag lovar att jag hade hjälpt dig att kratta om jag hade varit lite närmare :)

Kul att se att ni drar igång där hemma, och redan är laddade för Lag-SM.

Själv så har jag min sista tenta på måndag, och sedan är jag klar med skolan!!!

Sköt om dig och ta hand om resten av familjen!

Många kramar från Pillan

2009-05-03 @ 05:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback