Ny bula

Nu är helgen snart slut. Jag skulle kunna gå och lägga mig nu, är helt slut. Signe sover dåligt om nätterna igen. Trist. Imorse vaknade hon 5.20. Jag tog över henne till oss, men hon somnade inte om så Per gick upp med henne till slut. Hon är stundvis väldigt mammig och gråter högljutt om hon inte får komma till mig. Spelar ingen roll om Per står en millimeter bredvid, det är hos mig hon ska vara. Jag lagade mat och frågade om hon skulle gå till pappa, då klämde hon benen hårdare om mig och greppade tag med armarna. Hon ville minsann inte till pappa...

Hon var otroligt trött ikväll och när jag frågade vid kvart i sju om hon ville sova nickade hon genast. Så vid sju sov hon redan. Hoppas hon får sova ganska ostört inatt iaf och rätt länge imorgon bitti, så att hon blir utsövd. De två senaste nätterna har hon gråtit några gånger när hon märkt att hon inte har nappen, så hon sover nog inge vidare. Eller om det beror på nappen vet jag inte, hon drömmer kanske och känner sig lugn när hon får nappen och snuttenfilten.

Igår förmiddag kom min storebror och mina föräldrar hit och hälsade på. Signe fick en gräsklippare av morbror som hon brummade runt med. Hon har ju inte sett oss gå med gräsklipparen ännu, när hon väl får se det blir det nog ännu mera fart på henne. Vi tog även med Johan till lammen, nu har fåren fått komma ut också så det var ett jäkla liv! Men Signe ville in i hagen ändå. Hon sprang runt bland fåren och visade ingen respekt alls för de som är mycket större än henne :)

När Signe hade vaknat åkte vi och kikade på sommarstugan som Fia och Rickard har köpt, strax innan Stråtjära. Vilket läge! Otroligt fint. Var en hel stugby som ploppade upp när man svängt av vägen, hade jag inte en aning om! Signe jagade deras 3,5 månader gamla golden valp. Så söt!

Efter det for vi till Kilafors och fick grillat. 

Idag har det inte vart lika varmt som de tidigare dagarna. Det skulle bli regn under kvällen, men än har det inte börjat.

Vi har bara vart hemma idag. Jag har klippt rosbusken, grävt upp en buske som vi inte ska ha kvar och rensat lite. Per tog bort lekhagen som vi har haft runt kamin, och shit så stort rummet kändes! Vi plockade även ut den hemska vardagsrumsmattan, det kanske gjorde sitt det med. Den lär inte få komma tillbaka till hösten...

Igår ramlade Signe ute på plattorna och slog i pannan rätt rejält, så nu har hon en bula med skrapsår. Stackarn. Ni ser den på bilen med farfar här nere.


 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ha ha, sötnosar, så där vill nog Fredrik helst sitta också när han har ansvaret...;)

Gu va fint Fia har fått, hälsa henne från mig nästa gång, det var evigheter sen!

Ska testa om det går att föra upp sitsen lite i fästet också men då känns det som att hela ligger i luften. Visst passar den men inte perfekt, du kan se den dumma pinnen på närbilden på Tuva. Men ingen fara som sagt, bara känslan av att det blev lite dumt.



Åh, kom ju på att vi ska vara i stan och fira Jennifers födelsedag över Kristi Himmelsfärd. Men då funderar vi på att komma upp om två veckor istället. Visserligen en vanlig kort helg men hoppas vi kan lösa det då och ses en sväng?!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback