Robinson nästa

Nu är det helg! Eller ja, halva helgen har ju redan gått.

Igår åkte jag och Signe till Mobackes och köpte en rödvinbärsbuske som vi ska plantera. Vi har två med svartvinbär, men jag tycker att röda vinbär är godare! Vi köpte också mera markväv så att vi kan fortsätta att lägga singel längs med husväggen.

På Färghuset hade de 25% rabatt på allt, och jag hade ändå tänkt ta mig i kragen och åkt och köpt färg så det passade ju perfekt! Köpte även en superduper pensel, så nu hoppas jag det inte blir några penseldrag alls... :) Jag ska ju måla Signes stolar och så ska jag även måla om en gigantisk furuskänk som vi har. Den står inne i det "blåa rummet" och tar en massa plats. När den är målad och fin (förhoppningsvis) ska den få flytta ut i vardagsrummet. Nya knoppar ska också inhandlas.

Jag började ju grundmåla en av Signes stolar med väggfärg. Det rekommenderar jag inte! Den flyter inte alls ut lika bra som snickerifärg. Den flyter inte ut alls egentligen. Så får nog sandpappra lite där igen innan jag målar med den nya färgen. Förarbete är ju A och O sägs det, för att få ett bra slutresultat.

På eftermiddagen igår kom
Lina och Tuva och hälsade på! De var påväg upp till Alfta och stannade till ett tag. Vi gick och hälsade på fåren, men Tuva stackarn blev jätterädd och grät när allesammans bräkte samtidigt, så vi gick tillbaka och lekte i sandlådan istället.

Vi gjorde hemmagjord pizza igår. Blev smaskens. Signe ville gärna smaka av alla ingredienser medan jag hackade. Så hon testade både salami och oliver. Salami hade hon nog kunnat äta massvis av!

Idag har jag och Per vart på golfbanan och filmat våra svingar. Vår elitlagstränare är här i helgen och då filmas man och han kommer med lösningar på alla våra problem. Jag fick en del att träna på. Under tiden var min mamma här och lekte med Signe. De hade vart ute i 2 timmar och Signe hade utforskat det mesta häromkring.

I eftermiddag har jag plockat ut allt som fanns i skänken och så har rosbusken fått lite ny jord.

Signe var trött och fick lägga sig vid kvart över sju. Efter det har vi inte hört något från henne. Hon sov faktiskt hela natten inatt! På välling dessutom. Vi skulle ju ge gröt, men kände att vi skiter i det och ger henne välling som vanligt istället. Så jag tror nog att det kommer att gå så småningom. Men har jag gått upp ca 750 gånger på de senaste 15 månaderna kan jag gå upp lite till. Så länge det är 1 gång per natt är jag nöjd. Och helst efter 4... Imorse sov hon längst dessutom. Vi skulle vara på samlingen vid 8 och klev därför upp före sju. Signe sov till kvart över sju :)

Nu är det Robinson som gäller. Vi får zappa över på Eurovision i reklampauserna.

Jag uppdaterar inlägget med bilder senare ikväll, eller imorgon kanske.


Signe och Tuva leker i sandlådan

Kommentarer
Postat av: EliN

jo nu funkade det. bytte dator så såg jag uppdatera knappen. Ska kolla mer nästa gång ;)

Jätte tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback