Uteaktiviteter

Idag har vi vart hemma och donat lite. Vår föräldragrupp har träffats och grillat uppe på Ren, det hade vart mysigt att vara med i det härliga vädret, men jag kände att vi verkligen var tvugna att göra klart lite grejer här hemma. Plus att Per har känt av pollen jättemycket idag, så han hade nog iaf inte orkat.

Vi har lagt singel på hela väggen på framsidan nu, plus kortsidan som vätter mot garaget. Det är dom väsentliga väggarna, de som syns. Så det känns skönt.

Här kommer en snabblektion i hur man gör det finare runt huset!



Signe sov hela natten inatt med. Hon vaknade dock innan klockan hade slagit sex... Gav henne välling, men hon tyckte att hon hade sovit tillräckligt. Vid halv sju gick Per upp och jag kunde sova vidare från sju ungefär till kvart över nio! Signe hade lite problem med att vara med pappa, så jag fick kliva upp och byta blöja och klä på henne innan jag kunde krypa ner i sängen igen. Jag tycker att hon har vart väldigt mammig hela dagen, och det är jobbigt att behöva ha henne hängandes på höften när man ska hacka grönsaker eller försöka äta middag.

Det var kanonfint väder idag, så vi har försökt vart ute mycket. I eftermiddag tog jag och Signe en cykeltur. Vi busade lite och sjöng under cykelturen, vilket gjorde att hon hade skoj och var nöjd mest hela tiden. Det var skönt.

Igår var det ju Eurovision. Jag och Per somnade när det var dags för röstredovisningen. Det var väldigt länge sedan jag somnade i soffan, men den här gången var det ett medvetet val. Jag var sjukt trött, och tänkte att jag kanske skulle vakna till efter en stund. Vid halv ett fick jag ett meddelande från Linnea som gjorde att jag tittade upp. Då hade Norge redan vunnit överlägset och Sverige hade fått sin näst sämsta placering någonsin i Eurovision. Tror bara att Christer Björkman har placerat sig sämre faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback