Underbara sol!

Idag har det vart härligt väder! Hela familjen var ute redan klockan halv nio. Per klippte gräset och jag och Signe gick och matade fåren och hästarna med grönt smaskigt gräs. I eftermiddags fick fåren gå iväg på bete, så nu måste vi cykla när vi ska hälsa på dom. Signe kommer nog att fundera vart de har tagit vägen. Signe älskar att gå till fåren! Hon säger Bäää och pekar mot grannen, hon har full koll på vart dom bor. När vi kommer dit kikar hon mellan plankorna och säger tittut till dom. Jättesöt är hon!

Vi var ute ända till elva då det var dags att gå in och äta lunch.

När Signe sov passade vi på att plocka i ordning lite här inne, trots att det var jättevarmt ute! Det behövdes verkligen, och det ska bli roligt att se hur länge det vara. Vi får hoppas på mycket fint väder framöver så vi inte behöver vara inne och stöka till så mycket.

Vid femtiden kom Helene, Johan och Klara. Vi åt tacos, var ute och lekte och käkade glass. Klara, som är fem år, äter med öronen. När hon sa att hon ville ha vaniljglass tog Helene av den enda vita som fanns, som egentligen var melon. Hade vi sagt melon hade det nog inte gått lika bra, men nu var det smaskens!

Nu ska jag försöka masa mig ut och måla klart det sista på skänken. Insidan på dörrarna och benen har bara fått grundfärg, det får nog räcka med en strykning på dom. Hoppas jag.

Här kommer några bilder från igår. Som ni ser så sitter windstoppern som jag ropade in på tradera perfekt! Jag vann auktionen och betalade på söndagen, på tisdag var den framme i brevlådan!


Kommentarer
Postat av: mormor

Morfar blir också fundersam när han hör åskan. Ja, han vet ju va d är som mullrar, men han gillar inte d han hör. Puss på dig!

2009-05-24 @ 22:32:27
Postat av: Sara

Var så dålig igår kväll att vi tänkte åka in till akuten. Ringde vårdguiden och hon sa att de lät som ljumskbrock efter som jag hade så ont i magen. Men lyckades stanna hemma och idag känns det lite bättre! Ljumskbrock vore ju just typiskt på allt det här!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback