Trist uteväder

Igår var jag och Signe hemma hela dagen, förrutom en sväng till Konsum för att handla veckans mat.

Det var rätt trist väder, blåser en massa hela tiden. Så på förmiddagen var vi bara inne. På eftermiddagen var iaf solen framme så vi passade på att vara ute innan vi åkte och handlade, och medan jag lagade mat var Per ute med Signe.
Vi fick även besök av mina föräldrar som kom och lekte med Signe.

Idag fick Signe ha på sig täckbyxor när vi var ute på förmiddagen. 8 grader i skuggan och blåst är inge vidare väder. Vi hälsade på fåren och hästarna, plus tog en promenad med vagnen ner till järnvägsövergången och kikade på tågen som far förbi. Signe ville även utforska hela tomten. Helst på baksidan, där det finns massa faror, så det gäller att vara med hela tiden.

På eftermiddagen var det musiklek (rytmik) på folkan. Det är sista gången nästa vecka. Vi åt raggmunk idag, och det tar en jäkla massa tid att stå och steka och eftersom vi är på rytmiken så kommer vi inte hem förrän strax före fyra. Därför stekte jag de flesta under tiden som Signe sov istället.

Efter middagen åkte vi iväg till golfbanan. Per skulle träna lite, så jag och Signe lekte i sandlådan och sprang runt på parkeringen. Hon springer verkligen nästan hela tiden nu! Fort ska det gå!


Signe är på språng från övriga gruppen

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!

Ja, jag funderade också på fredagen, beroende på när vi kommer iväg. Jag planerar att åka direkt vid lunch så då kan det ju passa bra med ett mellanmålsstopp hos er då om ni är hemma runt 15? Jag kan messa när vi åker iväg så ser vi om det passar!

Hoppas det löser sig nere i Danmark, säkert bara en borttappad telefon...=)



Kramar!

Postat av: magdalena

vilken mysig bild!!

2009-05-13 @ 21:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback