Biobesök

Nu är helgen över och det är måndag igen. Jag har precis vaknat upp efter att ha sovit en stund på soffan. Var så trött. Det värsta är att jag skulle kunna sova många, många timmar när jag somnar mitt på dagen. Men när jag vaknade till efter 45 minuter så tvingade jag upp mig själv.

Som ni förstår så sover Signe redan. Jag och Per var på bio igår och Signes mormor var här. Signe var pigg som en mört och ville inte sova. Vet inte om det berodde på tidsomställningen, att vi inte var hemma eller att mormor drog ner rullgardinen. Vi har ju inte vågat gjort det sedan hon krånglade med läggningen. När vi testade att ha den uppe somnade hon omedelbart utan problem. Så jag har inte vågat helt enkelt. När vi kom hem vid tjugo i tio hade hon sovit i 5-10 minuter kanske. Sen sov hon hela natten till klockan 6, då hon tyckte det var dags att kliva upp. Så det blev inte lika många timmars sömn som vanligt, därav fick hon sova redan på fm idag.

Vi såg Män som hatar kvinnor. Den har nu äntligen kommit till Bollnäs... Det var bra att det var längesedan jag läste boken, för jag mindes bara de värsta scenerna från början och sedan mer och mer ju längre filmen gick. Jag tyckte den var jättebra! Verkligen sevärd. Det var mycket folk på bion också, nästan fullsatt så vi hamnade rätt långt fram. Men man ser ju inget sämre långt fram, tyckte vi satt jättebra.

På förmiddagen igår var vi och badade i Söderala. Singe var himla duktig med simringarna runt armarna. Tog sig framåt själv! Hon tyckte verkligen att det är roligt att bada på badhuset. Synd att de inte har varmbad lite närmare, och oftare.

Efter badet åkte vi till Barnens Hus och visade upp vår sittvagn som sufletten har gått sönder på. Vi använder ju fortfarande vår kombivagn så sittvagnen har vi bara använt en 15 gånger kanske. De skulle beställa en ny suflett av Brio. Det borde inte bli några problem med garantin trodde hon.

Idag ska vi träffa de andra i föräldragruppen. De skulle träffas vid halv två på pingstkyrkan (en av de i gruppen är med i deras församling och därför får vi låna lokalen, som innehåller ett jättebra lekrum!) och det funkar ju bra för oss när Signe nu somnade före tio redan.

En fråga om MSN. Nån som har den senaste MSN versionen och vet vart man hittar delade mappar? Jag hittar dom ingenstans! Däremot har jag hittat dom via "den här datorn". Men där verkar bara gamla, delade filer finnas med. Inte sånna som har lagts in efter att vi uppdaterade versionen.




Kommentarer
Postat av: Elin S

Du får meddela hur msn funkar om du lyckats klura ut det... Ångrar att jag gjorde uppdateringen eftersom allt känns så rörigt i den nya.

2009-03-30 @ 13:47:41
Postat av: Elin

Du kan bara dela bilder med dem som också har uppdaterat och då går du på foton längst upp i vänstar hörner och lägger in de foton du vill dela och så måste den du pratar med spara ner dem. Höppas du förstod, //Elin

Postat av: Näslund

Tror de var jag som tipsade dig om boken "Män som hatar kvinnor" om jag inte minns helt fel :P

2009-03-30 @ 18:54:44
URL: http://trocca84.blogspot.com
Postat av: Elin

Nej det fungerar inte att dra en hel mapp tyvärr nån sån funktion har jag inte hittat, saknar den väldigt mycket. //>Elin

2009-03-31 @ 08:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback