Vi kommer att sakna pappan

Jag måste bara börja med att skriva, vilken natt! Halv sex vaknar jag, när jag ser på klockan tänker jag att jag måste skynda mig att att somna om. Hon kan vakna när som helst. Jag har alltså inte behövt gå upp en endaste gång! Klockan sex vaknade hon, men jag behövde inte ens göra välling, för Per var redan uppe. Vid halv sju kom de in till mig. Härligt!

Är det inte konsigt hur olika man glädjs åt saker, beroende på hur det brukar se ut? Vissa föräldrar skulle dö om deras barn vaknade vid 6, bara för att de är van nåt annat. Men klockan 6 en natt utan avbrott tar jag vilken dag som helst. Än så länge :)

Jag hoppas såklart att även denna natt blir lika bra, eftersom Per drog till fjällen imorse och inte kommer hem förrän på söndag... Men jag tror inte hon har fått i sig så himla bra med mat idag. Lunchen var bedrövlig och till middag åt hon hemlagad mat, och då är det svårt att säga tycker jag. Hon slurkade i sig hela vällingflaskan ikväll och det brukar hon inte göra, så kanske blir ett nattmål ändå.

Vi kommer att sakna pappan. Han kommer att sakna oss. Han såg inte ens speciellt glad ut när han for imorse. Fyra dagar är lång tid ifrån lillskruttan. Mig har han vart borta ifrån mycket längre än så, så det känns nog inte lika jobbigt honom ;) Jag har sagt det förr. Stackars er som jobbar borta under veckorna...

Efter frukost begav vi oss till öppna förskolan. Jag hade köpt batterier, eftersom det inte finns en enda leksak med ljud som fungerar och det finns inga pengar att köpa det för, som jag stoppade i leksakerna. Det var mycket barn idag, alltså mycket leksaker i omlopp. Kanske ångrade mig lite efter en stund... Men det är roligt för barnen iaf, de verkade gilla att det började låta!

Signe somnade i bilen vid 12 och sov till tio i två. Hade hoppats på lite längre, men det fick duga. Hon verkade pigg iaf, och det är huvudsaken. Under tiden hon sov satt jag ute i solen. Känner att nu när Per är borta spelar det ingen roll att jag inte gör nåt vettigt. Märkligt, för han är verkligen inte på mig om att jag borde städa och dona när jag är hemma. Är nog mest jag som tänker så.

Efter mellis tog vi på oss kläderna och tog en pulkatur på åkern. Såg massa djurspår som jag kommer skriva mer om i ett annat inlägg.

Efter middagen kom mamma och pappa förbi, och då passade jag på att åka en snabbis till Kilafors och handla lite saker som fattades.

Det blir mycket "efter det, gjorde vi det" ser jag! Men som förälder är det lätt att dela in dagarna så. Man styrs av barnens mat- och sovklocka helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tillhör nog den skaran som inte skulle må speciellt bra om vi klev upp kl 6, men det är som du skriver, är man van nånting så blir ju allt annat jobbigt...

Postat av: Malin

Jag tillhör nog den skaran som inte skulle må speciellt bra om vi klev upp kl 6, men det är som du skriver, är man van nånting så blir ju allt annat jobbigt...

2009-03-19 @ 23:14:43
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback