Skitbil

Idag skulle vi iväg och bada. Mamma skulle också följa med. Vi tänkte komma iväg vid halv tio. Men när vi packat in oss i min bil så fick jag inte på mig bältet! Det låste sig efter att jag fått ut en bit, och det gick inte att rulla in igen. Jag trodde jag skulle bli tokig! Det har hänt en gång tidigare, när jag skulle hem från mamma och pappa men då släppte det efter att jag åkt några hundra meter. Jag är en sån person som sätter på mig bältet innan jag har hoppat in i bilen. Jag kan inte köra en meter utan bälte!

Så det var bara att börja bylsa ut stolen och in med den i mammas bil. Så drygt och vi kom iväg vid 10... Jag provade trycka ner Signe i babyskyddet först, men herregud det gick inte alls! Förstår inte att den ska kunna passa upp till 13 kg. Hur ska någon få plats i den som väger 13 kg? Måste vara att den klarar av att skydda ett barn upp till 13 kg.

Iaf så kom vi iväg och Signe plaskade på i vattnet som en fisk! Hon gillar att hoppa från saker rätt ner i vattnet, det gäller att vara med! Hon simmade även med armkuddar, och när vi tog av kuddarna trodde hon fortfarande att hon kunde simma själv.

Efter badet åkte vi till Barnens Hus för att byta regnbyxorna som var i fel stl. Signe somnade i bilen påväg hem och sov i två timmar.

När hon såg Per genom fönstret skrek hon till av glädje! Hon har saknat sin pappa! Det var mysigt att se hennes glädje innan han hann komma in. När han stod i hallen började hon visa massa saker istället för att bry sig så mycket om honom :) Men det märktes under kvällen att hon tyckte det var skönt att ha pappa hemma igen. Det tycker jag med.

En parantes gällande regnstället. Annones var utformad såhär: Prissänkt 100:- Regnställ 269:- Ord. pris 369:- Få regnvantar med på köpet! Värde 99:-
Det som är märkligt är att på prislappen på varan står det gamla priset kvar. Som inte alls är 369, utan 299!! Vantarna kostar inte 99:- som det står att dess värde är utan 79:- Alltså får man 30:- rabatt på regnstället och så vantarna med på köpet som kostar 79:- Man trodde man sparade 199:- men i själva verket bara 109:- Får man göra så?



Kommentarer
Postat av: P-A

Finns det badhus i Bollnäs?

Postat av: Mattias Olsson

Vi har problem med bältena i våran Carina också :/ fast för oss är det de bakre bältena.. kan bli ett jäkla fippel ibland för att sätta in bilstolen, drar vi ut till en viss längd och råkar släppa in lite så går det inte dra ut mer förrän hela bältet är insläppt, så då är det bara att börja om från början :/

2009-03-23 @ 14:41:41
URL: http://orcusnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback