Svårt att somna

Var svårt att lägga henne ikväll också. Per kom ut därifrån för en stund sedan och då hade hon lagt sig ner. Vet inte om hon är för pigg eller om hon har blivit lite mörkrädd? Tidigt imorse, före klockan fem, fick jag krypa ner i hennes säng för hon kunde inte somna om. Hon hade fått välling vid halv tre, så det var inte för att hon var hungrig som hon vaknat. Men hon grät så fort jag försökte gå ut ur rummet, så det var bara att lägga sig bredvid henne. Då la hon sig och somnade efter en stund. Jag vågade inte chansa på att ta in henne i vår säng, utifall hon skulle börja leva rövare. I hennes säng kan hon ju inte ramla ut iaf... Så hon kände väl sig trygg när jag la mig där, därför jag funderar om det kan vara mörkret och ensamheten som skrämmer henne.

Imorgon ska jag försöka hålla henne vaken på förmiddagen och testa att sova bara en gång. Kanske hon är tröttare på kvällen. Fast det har ju gått hur bra som helst tidigare, bara för ett par dagar sedan. Det är märkligt. Men men, saker förändras väl. 
Det trista är att det är rytmik vid halv tre, som vi gärna vill vara med på. Och sover hon bara en gång, vill man ju att hon ska sova så länge som möjligt. Ja, vi får se hur det blir.

Jag och Per gick och la oss vid tjugo i tio igår. Då hade Per redan sovit på soffan sedan strax före nio. Var skönt att komma i säng i tid för en gångs skull.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Men tror du inte att det kan ha att göra med att hon bara behöver sova en gång på dagen? För det var så med Neo att pang tjong en dag helt plötsligt så behövdes det var en middagssovning, testa det ett tag då?

Hi hi ja han gillar att baka, brukar göra bondkakor och lite smått o gott, han älskar även att laga mat :) LIte tur har man nog allt! :)

Fast jag har dock fullt upp med Neo på dagarna ist.Då han knaptt sitter still en sekund, ska utforska hela världen och det är PÅ EN GÅNG :)

Postat av: P-A

När Hannes fyllde ett år så började han sova mellan 12.00-14.00 och så är det fortfarande, funkar klockrent...

2009-03-17 @ 14:02:05
URL: http://johannarapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback