Signes första regnställ

Jag och Signe tog en sväng till Barnens Hus för att de hade sänkt priset på det här regnstället från Didriksons till 269:-, plus att man fick med fleecefodrade regnvantar på köpet.

Funderade först på att åka till Bollnäs och Lekstugan som hade rea idag, men tänkte att de nog inte rear ut regställ... Efter Söderhamn for vi till Bollnäs och vad tror ni jag ser på Lekstugan? Självklart! Det fanns dock inte i den storleken Signe skulle ha. De var väldigt stora i storleken så jag valde 80. 90 var som ett hus. 179:- kostade de på Lekstugan. Kände att jag inte alls ville veta om de hade haft en i stl 80 på morgonen.

När jag kommer hem och ska prova byxorna på Signe, eftersom jag bara provade jackan på butiken, ser jag att det på de står 90! Gah! Så de var felhängda. Kul. Känns som att saker och ting inte riktigt går min väg nu hela tiden.

Ringde och berättade vad som hänt, och de gick och hämtade de rätta byxorna som hängde med jackan i stl 90. Jag och Signe ska bada på söndag tänkte jag och då får vi väl åka in till Barnens Hus igen för att byta. För att inte brusa upp för mycket, tänkte jag omgående att det händer mycket värre saker i världen än att jag har fått fel stl på byxorna med hem, och då kändes det mera okej. Trist bara att det är en bit att åka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback