Mina barn, andras...

Mina barn, andras ungar. Man förstår talesättet när man själv har barn och vistas på en öppen förskola där barnen ska samsas om leksaker och där föräldrar har olika syn på uppfostran. Behöver jag säga nåt mer? Jo, en sak. Självklart finns det andras barn också. Det vill jag poängtera. Man tycker ju att man borde gilla alla barn, de är ju bara barn liksom! Men barn kan vara riktigt lömska, själviska och elaka. Det är tur man lär sig något i livets gång. Fast tyvärr finns det väl allt för många elaka vuxna också.

Signe är nog fortfarande ett barn i mångas ögon. Unge blir man nog som lite äldre, när känslan för mitt och ditt spelar in. Jag känner iaf bara massa barn som är i Signes ålder :) Det blir roligt att se till vilka små individer barnen i föräldragruppen har utvecklats till om ett år.

Imorse mådde jag pyton. Hade ont i magen, var skakis och kände något sorts illamående. När jag hade lyckats få i mig lite yogurt och fått lite frisk luft kändes det bättre. Tror det kan bero på att jag ätit väldigt dålig lunch den här veckan och att kroppen helt enkelt inte orkar. Det har inte blivit över så många gånger av middagarna till mig, och då resulterar det ibland i att jag tar en dubbel frukost. Dvs yogurt och mackor även till lunch. Inge bra, jag vet. En dag stekte jag en hamburgare... Så, skärpning med det.
Signe däremot, har fått mycket hemlagad mat på sistonde. Det känns bra, även om jag tycker att det är svårt att veta om hon får i sig tillräckligt. Hemlagad och hemlagad... Ja, inte burkmat iaf.

Vi gick iaf ut en sväng vid tio idag. Gick till hästarna. Signe blev så glad när hon såg dom att hon hoppade i pulkan av glädje. Vi hade också sån tur att en av djurägarna kom ut precis och skulle in till fåren så vi följde med. Det hade kommit nya lamm inatt. De växer snabbt, de första som kom kom i tisdags och de har blivit rätt stora redan! Så det är kul att se dom när de är så himla små. 40-50 lamm kommer det nog bli innan det är färdigt. Det ni!

Per är iväg och kikar på en grej som han måste köpa till en kompis släpvagn. De lånade den i helgen och en sak gick sönder. Man var tvungen att köpa en mycket större sak också, den lilla grejen såldes inte separat. Den skulle kosta nästan 2000 spänn! Jag får spunk. Han beställde den dock inte, ska se om det går att lösa på nåt annat sätt.

Skönt att det är fredag idag igen. Trist bara att det ska kräksnöa inatt. Har någon gett Kung Bore ecstasy? Han verkar hög som ett hus. Vi kommer nog få vara utan snö de kommande 5 vintrarna, för han snålar då inte i år!


Kommentarer
Postat av: Helen

mm, verkligen. Alltid skönt när oväntade pengar trillar in :)

Postat av: Sara

Vilken fin blogg du fått med nya bilder!



Håll ut Frida för nästa vecka kommer våren, om man ska tro vad som står i tidningarna iaf :)

2009-03-27 @ 17:52:55
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Jessika

Jo verkligen inte jätteskönt med fredag för alla. Vissa va ju i Skövde och hamnade i kö i en svinlång backe så man kom hem sent !

2009-03-28 @ 07:12:12
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka söta bilder du har lagt ut på Signe.

2009-03-28 @ 13:09:38
URL: http://viparosendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback