Melodifestivalen 2009

Sitter och lyssnar på bidragen till ikväll. Jag känner följande:

Alcazar - En rätt bra låt. Jag blir inte ledsen om de vinner.

Måns Zelmerlöw - Riktigt bra refräng att hänga med i. Men resten av låten? Nä, hela upplägget påminner om Perrellis låt förra året, och vi alla vet vart det tog oss i Eurovision... Han må vara en riktig pudding, och jag trodde nog aldrig jag skulle säga det, men jag vill inte att Måns vinner.

Molly Sandén - Fantastisk ödmjuk tjej med en helt fantastisk röst. Men nej, inte till Moskva.

H.E.A.T - Jag håller på H.E.A.T och kommer rösta på dom! Vore häftigt att se var Sverige hamnar med en hårdrockslåt. Kan bli mycket bra i Moskva tror jag.

E.M.D - Danny är den absolut bästa sångaren i trion, men det räcker inte. Låten är för släpig. Den var bra i Leksand, men det var live och då är det mesta bra...

Agnes - Nej tack. Mera power.

Sarah Down Finer - Tävlingens bästa låt! Rösten är magnifik och låten har kraft som gör att man får rysningar. Hörde henne live i Gävle på Melodifestivalen för två år sedan, riktigt bra! Hon förtjänar att vinna, men hur funkar en powerballad i Eurovision?

Malena Ernman - Ser helt psyko ut på scen med dessa stirrögon. Hon får inte vinna!

Emilia  - Jisses. Inget för mig.

Caroline Af Uggla - Hur ska denna göras på engelska? Eller tänker Caroline ställa upp med en svensk text? Texten får en att hoppas att man aldrig ska behöva känna det hon sjunger. Men den hör inte hemma i globen!



Sigge (som är i Globen ikväll) och moi

Kommentarer
Postat av: Elin

Piloterna då, har du dissat dem totalt;)



Farmor skrev lycka till i globen så samma bild måste ha varit med även i Kuriren:)



Vi hörs! Ha en trevlig schlagerkväll.

Kram

2009-03-14 @ 11:48:16
Postat av: Elin

Eller va tusan, gick inte de till final... Nu blir jag förvirrad...

2009-03-14 @ 11:50:09
Postat av: Elin

Nä, just ja, de rök ju mot Ugglan va!?

2009-03-14 @ 11:51:26
Postat av: Sara

Men du, vilka schlagertjejer :)



Nej det var då först jag vågade iväg till en doktor, hade haft ont långt före det. Förkyldningsproblemen började ju redan på gymnasiet.



Ja han verkar ha det jätte bra där nere, han vill nog aldrig kommer hem igen :)

Postat av: Anonym

Tror en powerballad kommer funka fint i Eurovision! Tänk bara på vem som vann förra året, och dessutom hon som vann från Serbien året före det. (Eller var det 2 år sen?)



Sarah kommer få min röst ikväll!

2009-03-14 @ 13:29:37
Postat av: Sambon

Om man som självutnämd schlagerexpert skall recencera låtarna tills i kväll och glömmer ett bidrag så kan det i schlagersammanhang kallas SKANDAL. Du har glömt "Alla" med Sofia

2009-03-14 @ 15:23:39
Postat av: Frida

Jag kommenterar bara de svenska bidragen. Att Grekland har smusslat in ett bidrag i vår tävling är vad jag kallar SKANDAL. Jag har full koll.

2009-03-14 @ 15:35:07
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Mia

Måns låt är igentligen rätt dålig, mkt mkt sämre än Perellis Hero. Sen tkr ja inte han är nån pudding heller - så tummen ner för Måns.

Men puddingen Danny i EMD ska vi skicka vidare. Den låten är riktigt riktigt bra. Sen gillar jag faktiskt Caroline af Ugglas oxå, men henne ska vi låta va kvar hemma ändå.

2009-03-14 @ 18:07:30
Postat av: Lina

Ha ha, bra inlägg där om "Alla"...

Carolines låt tycker jag är riktigt bra, skön text men håller som sagt kanske inte hela vägen.

EMD:s refräng glömmer man inte i första taget vilket brukar vara ett bra betyg.

Jag måste erkänna att jag inte lyssnat på H.E.A.T för jag missade det kvalet...kanske kommer tycka de är bra, får skriva om det i min blogg sen..

Däremot förstår jag inte alla femmor Sarah Dawn verkar få!!! Visst att hon kan sjunga men låten låter ju likadan rakt igenom, inget lyft eller nåt, blir liksom platt för mig. Inget att ha, liksom Agnes och Mollys som också är platta.

Och herregud om vi ska skicka nån slags popopera där tjejen inte ens kan sjunga vanlig sång som det är i verserna. Inte min smak men förvånar mig inte om den vinner.

Inget förvånar mig längre i det här sammanhanget faktiskt! =)



Tack för mig!

Kram

2009-03-14 @ 19:43:46
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Sara

Ledsen Frida men hon vann :)

2009-03-14 @ 22:40:49
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback