Kroppsdelar och snack

Jag har glömt skriva att Signe för en tid sedan började gå bakåt! Hon går sakta sakta baklänges helt enkelt. Nån fler som har ett barn som gör så? Antar att hon tycker att det är skoj att testa lite olika saker med tanke på träbenet hon tar fram ibland :)

Signe kan peka ut öron, näsa, ögon, mun, hand, fot, fingrar, tår, mage, navel och ibland ben och arm på både sig själv, andra och på dockor. Hon är väldigt fascinerad av framförallt näsan och petar mer än gärna in sina små fingrar i våra näsor!

Hon har också den senaste veckan börjat prata massa påhittade läten emellan hennes riktiga ord. Mycket med bokstäverna B och K. Det kan låta tex: Bckbckbckbck. Hon tycker nog att det låter roligt.

Det mest använda ordet just nu är bapp (napp). När hon tycker att hon ska få nappen låter det: bapp bapp bapp bapp... Men mamma är inte så villig på att ge nappen i tid och otid.


Bild från 12/3

Kommentarer
Postat av: Ann Rickström

Hej Frida!



Vill bara berätta att jag är inne och läser din blogg ibland, har nyligen börjat skriva lite själv och förstått hur nyfiken man blir på vilka som döljer sig bakom statistiken liksom... Tror jag hittade den på familjeliv, är inne där och snokar med jämna mellanrum...



Din tjej är så jättefin! Älskar sånna här bloggar, blir så sugen på barn själv!



Kram från Ann (om du kommer ihåg mig..)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback