Blommande blomma

Jag har två blommor som blommar. Den ena börjar att blomma och några dagar senare kommer den andra igång. Alltid samtidigt. Idag när jag gick ut med Signe i vagnen ser jag att ena grannen också har en sån blomma i fönstret. Som också blommar! Känner den av årstiderna kanske? Jag sköter den inte speciellt bra, ger den vatten lite då och då och jag minns inte när den fick näring senast. Jorden är inte bytt på säkert fem år. Eftersom den blommar titt som tätt vågar jag inte byta, den verkar ju trivas i sin näringsfattiga jord...

Jag vet inte ens vad blommar heter, fastän mamma säkert sagt det många gånger. Blomnamn är inget jag kan lägga på minnet. Det försvinner direkt!



Nån mer som har en sån här blomma som blommar nu?

Kommentarer
Postat av: P-A

Vi måste komma och hälsa på innan snön försvinner... Måste övertyga Johanna om att köpa en skoter:)

2009-03-16 @ 10:28:14
Postat av: Sara

Åhh! De är en sån. Visst doftar den ganska så gott. Vi har en på jobbet som blommar för fullt. Men precis som dig, minns jag inte namnet på den. Säkert nå latinklingande namn. Dom brukar vara svåra att komma ihåg.

Postat av: mamma

Klivia va namnet!

2009-03-16 @ 21:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback