Myggbiten

Signe vaknade vid sex idag. Såklart. Hon hade inte ätit något under natten, så hon drack välling då istället och det lät som att hon somnade om. Det vill säga, det blev tyst. I 20 minuter iaf. Sen tog jag in henne till mig. Per sov ju i Sala inatt, så sängen var stor. Fast den blir farlig då också, eftersom det inte finns någon på andra sidan av Signe. Hon gör snabba rörelser och mamman var väldigt trött. Hon ville ner från sängen och passade på att bajsa i den redan tunga kissblöjan. Sedan ville hon upp igen. Hon satte sig på Pers kudde! Det tyckte jag var lite skoj faktiskt!

Sen klev vi upp och skulle byta blöjan. Den hängde på halva rumpan, så tung var den! Stackars barn.

Signe har lärt sig klappa på foten och dra i tårna när jag läser ramsan "sko sko liten häst...". Hon tycker det är jättekul och vill att jag ska säga den om och om igen när hon ligger på skötbordet. Hon börjar klappa på fotsulan och säger "mamma!".

Förmiddagen spenderade vi som bestämt på öppna förskolan. Vi blev bjudna på jordgubbstårta! Det var mycket färre barn där idag än i tisdags, och det var skön. I tisdags var det massa barn där. Nu var det i princip vår föräldragrupp och några till.

Efter lunchen åkte vi till mina föräldrar. Jag var tvungen att fixa lite grejer inför bröllopet i helgen och midsommar, så Signe fick sova hos mormor och morfar under tiden. Jag har lyckats hitta en klänning till mig och en slips till Per för totalt under 200:-! Helt otroligt. Och jag hade verkligen gått igenom varenda butik i staden innan jag till slut gick till butik fränt och hittade den här. Så jag tog inte första bästa precis. Jag tog den enda bästa! Förhoppningsvis är vi fina nog att hamna på bild på bröllopet så ni får se oss uppklädda!

På eftermiddagen åkte jag och Signe hem och åt lax och potatis, sen kom mamma och var barnvakt igen medan jag och pappa åkte till golfbanan. Vi hade golfträning, och det var tur jag åkte på den. För nu slår jag bra igen! Skönt.

Per har fortfarande inte kommit hem. De satt fast i bilkö på E4an... Att det bildas bilköer på motorvägen är för mig obegripligt! Jag fattar det inte. Om alla åker tex 90 km i timmen, borde det inte flyta på i den farten då? Oavsett hur många bilar det är som åker på vägen.

Imorgon är det midsommar, och vi ska fira den i Segersta. Som vi brukar. Troligen kommer vi åka dit på eftermiddan. Signe sover ju iaf när det är dans runt stången, och det känns som att det är bättre att hon får sova riktigt för att vara pigg och glad resten av dagen än att allt ska bli pannkaka. Enligt väderprognosen ska det nu bara regna på förmiddagen. Vi får hoppas det stämmer... 14 grader varmt som maxtemperatur låter inte så lockande dock.

Signe har förresten blivit nå hemskt myggbiten. På ena handen har hon sju myggbett! Sju stycken på den lilla handen. Plus nåt i ansiktet och ett på halsen. Tror att det måste ha varit en hungrig mygga i hennes rum inatt, för jag såg inget alls igår och de har blivit större och rödare under dagen. I år är det verkligen mycket mygg dessutom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nä du, alla fattar inte det där med att hålla farten ! det är lika efter vägen mellan bollnäs och ljusdal, jag fattar inte det heller ! där är det kö varje dag, bara för att inte alla kan hålla 90. det är sånna som inte håller farten som är en fara för oss andra ju. men han klarade sej undan olyckor då iaf, annars brukar dagen före midsommarafton vara värst drabbad.

2009-06-19 @ 11:08:26
Postat av: jessika

jag som skrev :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback