Värmebölja

Nu är det en ny vecka. Jag är förkyld och känner mig helt färdig. Slut som människa. Finito. Ja, riktigt så illa är det såklart inte, även om jag faktiskt känner mig väldigt hängig. Signe snorar också, hon har legat runt 38 i tempen så hon har ju lite högre än vanligt. Hon var toktrött ikväll och när jag frågade om hon ville sova började hon flina och så gick hon och ställde sig vid sängen. När hon verkligen vill något så gör hon något nöjt otålighets ljud. Det är svårt att förklara. Men hon låter så ibland när vi tex ska läsa en bok som hon verkligen vill läsa :) Så lät hon när jag frågade om hon ville sova.
Så vid tio över sju slocknade hon utan ett ljud.

Jag förstår henne. Jag la mig före halv tio igår. Det händer sällan. Måste lägga mig så tidigt ikväll också, om inte tidigare. Jag blev alldeles svettig när jag gick en jättekort promenad när Signe skulle sova. Man kan nog inte ens kalla det för en promenad. Jag kollade tempen när jag kom in, 37,6. Jag blir alldeles klen så fort min temp går över 37 grader.

I lördags var vi ner på vårmarknaden. Som vanligt var det inget att hänga i julgran! Lite knallar och dåligt med karuseller. Signe var för liten för de två barn karuseller som fanns. Hade varit perfekt med en sån gammeldags karusell som bara går runt runt med hästar och sånt. Då hade vi kunnat stå bredvid henne på karusellen. Det fanns en sån, men den körde på i en jäkla fart.
Så vi var inte där speciellt länge. Jag köpte en lott och fick en slajmboll. Signe har tittat på dom varenda gång vi har vart på Barnens Hus, så hon drog länge och väl i alla spröt nu när hon fick en egen.

På eftermiddagen kom mina föräldrar, mina bröder + en respektive, Pers föräldrar, min mormor, morfar och farmor hit på kalas. Vi åt mat och avslutade sedan med fika. Det var väldigt trevligt, och vi fick alla plats på vår altan som ligger i skuggan. Där var det skönt!
På en av bilderna ser ni byrån som jag har målat om. Jag fick väldigt många positiva kommentarer om den, det var kul! Den har fortfarande inga knoppar, men det kommer väl.

Igår var det otroligt varmt. Vid ett tillfälle hade vi 30 grader i skuggan! När Signe hade somnat i vagnen drog jag in den i vardagsrummet. Jag tyckte det var alldeles för kvavt ute, även i skuggan. På förmiddagen var vi ute och badade i poolen som Signe fick av mormor förra sommaren. Hon tyckte det var jättemysigt, och gick i och ur som hon ville. Jag var som vanligt en riktig hönsmamma, som sprang efter med solskyddsfaktor i högsta hugg så fort hon kommit upp ifrån ett dopp i poolen! Jag tycker inte det är det minsta charmigt med solbränna på en ett-åring. Bara farligt.

Var det mors dag igår? Hmm, vad märkligt. Jag är ju en mamma nu. Men jag märkte inte av det nämnvärt. Någon gång måste jag ju inse. Det är som det är.

Hoppas ni andra mammor uppmärksammades igår och visades lite uppskattning!

Idag har jag som sagt kännt mig helt nere. Vi tog ändå en cykeltur till fåren och hästarna på förmiddagen, och lekte lite i sandlådan. Men Signe var också knöven och när vi var inne ville hon helst sitta och titta på Teletubbies. Jag orkade inte med att hon skulle gråta över att hon inte fick titta, så jag lät henne göra det. Många gånger. Så kan det vara ibland.

Min lillebror fyller år idag. 20 år! Stort grattis Anton! Hoppas din dag inte var lika stressig som min var, för drygt 5 år sedan. Jag jobbade som fotograf på Ljusnan då, och åkte in lite tidigare för att i lugn och ro kunna botanisera på systemet när jag hade slutat, innan jag skulle hem och bli firad. När man jobbar på en tidning kan vad som helst hända och det gjorde det. Jag fick jobba över och fick springa in på systemet, grabba tag i två cider, för att hinna hem och fixa fika innan alla skulle komma!


Kommentarer
Postat av: H

Hej! En fråga? Vart är poolen köpt? Mvh /Helena

Postat av: Anonym

Fick inte heller nått... Håkan hade glömt bort...blev faktiskt inte så himla förvånad...

Ha de bra

2009-06-02 @ 18:59:52
Postat av: Jessica

Glömde skriva mitt namn men du kanske förstod på de andra namnet...

2009-06-02 @ 19:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback