Varmt varmare varmast

Jag har suttit två kvällar i rad och fixat med en fotobok som jag var tvungen att skicka in idag. I början av april fick jag ett mail från Fujidirekt att jag var en sån bra kund och därför skulle jag få en fotobok gratis! Deras bästa modell med riktigt fotopapper som sidor. Inte ens frakt behövde jag betala. Kändes dumt att inte utnyttja det, men det är ju otroligt att man inte kan göra klart det tidigare! Tur man inte går i skolan längre...
Boken fick namnet, Signes Skrattbok! Jag tänkte göra en med speciella händelser under hennes första år, men tyckte det kändes roligare med en skrattbok. Dvs det är bara glada bilder där Signe ler och skrattar, från hennes första skratt strax innan tre månader fram till hennes 1 års dag!

Igår sov Signe två gånger. Hon vaknade kvart i sex och var supertrött redan vid 9. Hon sov i två timmar och sedan käkade vi lunch och åkte till golfbanan en sväng. Per tränade lite och jag och Signe gungade i värmen. Signe passade på att träna lite puttning också, när vi ändå var där.

När vi kom hem badade Signe i sin pool och till slut lyckades jag få henne att sova när klockan var kvart över fyra på eftermiddagen. Efter nästan en timme var jag tvungen att väcka henne för att kvällen inte skulle bli knasig. Men hon får nog sova en gång hädanefter oavsett hur trött hon verkar på morgonen. Det är bättre att gå ut och få lite frisk luft istället, för det tog tid innan hon somnade både på morgonen och på eftermiddagen. På kvällen verkade hon inte alls trött, tills vi tog in henne i badrummet vid halv nio för att byta till pyjamas. Då förstod hon att det var dags att sova och hon började gnugga sig i ögonen.

Idag åkte Per till Rättvik för seriespel. Jag och Signe har vart ute i värmen och efter mellisen vid två tiden åkte vi till mina föräldrar. Signe fick bada, gå på upptäcksfärd och leka med Izzi. Det finns mycket saker att upptäcka på deras tomt, och Signe gillar det! Jag passade på att ligga i solen och bara vara. En lyx såhär i mammavardagen.

Ikväll hade vi golfträning så mamma följde med hit och var med Signe under tiden. När jag kom hem hade hon badat och var redo för sängen, men när hon fick se mig och morfar blev hon lycklig och tokade sig en massa. Det resulterade i att det tog en stund innan hon kunde slappna av i sängen och somna.

Imorgon vet jag inte vad vi ska göra. Det ska bli ännu varmare än idag! Är det nån som har vägarna förbi så kika in vettja!


Kommentarer
Postat av: Lina

Tok heller, inget bad för mig innan 20-gradersstrecket, typ! =)

Ha ha, riktigt tuff tjej på golfbanan, vi får hela tiden kommentarer om "va fin han är". Jag vet inte vad vi gör, vi har väl sportiga kläder på Tuva men så killig är hon ju inte. Kan tänka mig att Signe kan få några kommentarer i den där klädseln också...=)

Så tråkigt, tjejer får ju också vara "tuffa" om de vill!

Kram

Postat av: Tina B-L

Om du är intresserad: Tjejkväll med spa-tema. Fredagen 3 juli kl 19 hos mig. Anna. K kommer och demonstrerar hudvårdsprodukter m.m. Vill man ta ett glas cider/vin är det OK, jag bjuder på tilltugg! Vill man ta barn med sig är det oxå OK! Välkommen!!

2009-06-26 @ 18:31:51
URL: http://dontforgetyourbeaver.blogspot.com
Postat av: Hanna

ååå, en helt ny blogg för mig! har kikat runt här lite och konstaterat att våra tjejer är nästintill lika gamla. Jag kommer garanterat tillbaka hit! =)Ha en fin kväll!

2009-06-28 @ 21:31:34
URL: http://litenfrost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha NEJ gör inte det!!! På Skajet, fyyyyyyyyyyyy så äckligt det var, jag är så tacksam att skrutten inte var med! Fyyyyy den simmade verkligen mot folken också.. Mardrömmar i natt tror ja!

2009-06-28 @ 22:52:42
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback