Regn regn regn

Igår var Per med och tävlade på golfbanan. Jag och Signe åkte ut och tittade på några hål. Det var inte så lätt att ha henne med på banan, hon vill helst springa runt, busa och skratta. Och tyvärr ska man helst stå still (för att minska risken att bli träffad av en boll) och vara tyst när man tittar på golf... Så vi gick in och sprang runt uppe vid klubbhuset och parkeringen istället.

Jag tappade en hundralapp ute på banan någonstans. Okej om det har vart 20 kronor, men 100? Man har ju inte pengar i överflöd precis.

 När vi skulle åka hem gjorde jag en rejäl tabbe. Klockan hann bli fem i elva innan vi satte oss i bilen, Signe och jag. Signe hade vart vaken sen klockan sex och hade kutat runt som en toka på banan, det fanns alltså en överhängade risk att hon skulle vara väldigt trött och kunna somna innan vi hann hem för att käka lunch. Jag hade mat till henne med mig, men bestämde mig ändå för att åka hem... Hon blev såklart dödstrött så fort hon slappnade av. Jag lyckades hålla henne vaken tills sista uppförsbacken innan huset, då blundade hon. Och fastän hon bara blundat i 10 sekunder så hade hon ingen ork till att vakna. Hon tappade snuttefilten när jag lyfte ut henne från bilen, så då sa hon tittit, sen när hon fick den somnade hon om mot min axel. Jag klädde av henne och tog av skorna, men hon kisade bara lite. Så jag hade inget annat val än att lägga henne i sängen, där sov hon i en timme.

När Per sen försökte få henne att somna på eftermiddagen var det lönlöst. I 40 minuter var han ute med vagnen, men hon somnade inte. Både jag och Per hade golfträning igår, men eftersom Per tävlade på dagen var det han som fick ansvara för Signe. Vid halv sju åkte dom hem, och hon grät av trötthet innan vi satte henne i bilen. Hon hade lyckats somna till lite i bilen nu också, men hon hade vaknat när de kom hem. Vid sju somnade hon helt däckad.

Jag har planterat klart blommorna som jag köpte. Nu ser det fint ut framför bron. Per ska klippa gräset idag, så jag får ta en bild efter det kanske.

Per monterade ihop hyllan igår som vi köpte på Ikea i söndags. Vi hade helt enkelt ingen plats för matberedaren jag fick när jag fyllde år, så vi ställde den här hyllan precis innanför dörren till tvättstugan. Dörren till tvättstugan är bredvid diskbänken, så det blev kanon! Fick plats med massa hushållsmaskiner där!

Före lunch idag har det regnat. Verkligen regnat, så det har inte vart nåt väder att gå ut i. Jag och Signe har alltså tillbringat förmiddagen inne. Det märks att hon blir trött tidigare än när vi är ute och och får frisk luft, så jag fick försöka hålla igång henne så gott det gick.
Hoppas det blir bättre väder imorgon, då min lillebror tar studenten.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra nåt vettigt här hemma. Usch, vad slapp man är ibland!

Såg förresten att skattepengarna har kommit nu! Härligt! Plus att jag har semester nu, så förhoppnings blir det mycket mer pengar i slutet av juni än vad jag är van som föräldraledg!

Och jag har helt glömt bort att nämna EU-valet. Vi svängde in och röstade i vår röstlokal innan vi for till Stockholm i söndags. Det är trist att inte fler röstar. Om man inte vet vad man ska rösta på, tycker jag ändå att man kan masa sig iväg och rösta blankt.


Kommentarer
Postat av: jessika

rösta blankt är väl ingen ide ifall man hade bättre saker för sej :)

Postat av: Anton

En kille jag skjutsade hem ifrån folkan en kväll till Segersta tappade 500 kr i min bil, DÅ kanske han kände dagen efter, okey om det varit en hundralapp! Haha

2009-06-10 @ 18:31:07
URL: http://antonmetal.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch va tråkigt med 100lappen, ännu mer irriterande att tänka på att någon annan hittade den! Tråkigt...

2009-06-10 @ 19:20:06
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Muskeler!? Haha, herregud kvinna där misstar du dej allt! Måste vara skuggningen i bilden som förvirrar dej :) Johan brukar peta på min mage när jag ligger ner och konstatera att det går små svallvågor över den :)

2009-06-10 @ 22:40:36
Postat av: Sara

Jag blev så chockad av din kommentar att jag glömde skriva namn :)

2009-06-10 @ 22:41:18
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: jessika

jag var och kollade på häst, det är viktigare för mej vet du :)

2009-06-11 @ 08:04:22
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: P-A

Hannes somnar oxå i bilen just innan man kommer fram till målet... Konstigt?

2009-06-11 @ 12:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback