Signe älskar Ikea

Igår kväll kom mamma och pappa och hälsade på en stund. Min bil började bete sig märkligt igår, så dom kom hit med pinalen som pappade hade köpt. Per har bytt ut det idag och är ute på en provtur nu, får se om det blir bättre.

De hade köpt en katt till Signe på Lenninge Paviljongen. Det ser verkligen ut som en riktig kattunge som ligger och sover. Känns som en riktig katt också! Jättesöt är den iaf, och Signe är en stolt kattägare. 

Mamma tyckte att vi kunde åka till Valbo någon dag, så idag har vi vart där och handlat lite. På Ikea köpte jag två tavellister som ska upp i köket och lite småprylar. På Kapp Ahl hittade jag en klänning och Signe fick en klänning och två tröjor av mormor. Sen på HM köpte jag två pikéer och fingervantar till Signe. Som vanligt är det hon som får mest saker :)

Vi hade med den bärbara dvdspelaren i bilen. Bilsemestrar i barnfamiljer måste ha blivit bra mycket trevligare sedan den prylen kom! Hur överlevde man annars?

Signe sov lite halvtaskigt inatt och vaknade rätt tidigt imorse, så hon var väldigt trött efter lunch. Hon somnade i vagnen och sov närmare 1 timme och 40 minuter, så vi kunde ostört gå igenom köpcentrumet. På Ikea, före lunch, sprang hon runt som en liten galning! Hon skrek gläjdetjut så att folk som gick omkring skrattade för att hon var så glad! Det tog lite tid att ta sig runt med andra ord.

När vi hade kommit hem och skulle äta middag var Signe mest grinig och fruktansvärt mammig. Hon verkade väldigt trött och vi gjorde henne klar för natten redan vid halv sju. Men det tog ett tag innan hon somnade. De första 15 minutrarna låg och hon pratade för sig själv, men sen gick jag in när hon ställde sig upp och grät. Jag satt där inne i 20 minuter innan hon somnade. Fick sitta där igår med, i 20 minuter. Det räcker med att man är där, då blir hon lugn och försöker somna. Det brukar kunna komma några sånna där kvällar titt som tätt. Visst är det lite drygt, men hon somnar så bra de flesta kvällarna så det är ingen fara egentligen.

Vi är fortfarande snoriga. Signes snor börjar bli tjockt, så jag hoppas det är ett tecken på att det är påväg att gå över.

På torsdagar brukar vi åka till öppna förskolan, vi får se hur natten blir och hur vi känner oss imorgon bitti.

Nu måste jag ut och vattna, om det ska bli nå av fröna som jag har planterat.

Kommentarer
Postat av: P-A

Ni är ofta i Valbo, det är ju nästan Saladamm, titta in nästa gång:)

2009-06-04 @ 13:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback