Studenten

Idag har vi inte vart hemma många timmar. Vid nio åkte vi ner till öppna förskolan, och så var vi där och busade till 12. Jag spenderade tiden fram tills studenterna skulle komma ut vid 14 på stan. Signe sov bara 45 minuter i vagnen, hon vaknade när jag beställde korv... Typiskt.
Vid två tiden kom studenterna ut, och min lillebror tog ju studenten idag. Efter att vi hade vart uppe på skolan gick vi ner på stan och upp på Onbacken där alla studenter samlas. Sen bar det iväg till mina föräldrar där vi åt mat och fikade.

Jag trodde Signe skulle slockna i bilen när vi åkte vid sju tiden, men hon höll sig vaken hela vägen hem! Vi bytte om direkt och gjorde kväller och Signe sover nu skönt. Per har åkt till golfbanan för att träna lite.

Det är fortfarande riktigt pissigt väder. Regn. När alla studenter kom ut regnade det rätt mycket. Trist. Kallt och hemskt för tjejerna som bara hade korta klänningar! Man får hoppas att de hade druckit lite alkohol som höll dem varma.

Signe har fått för sig att man ska sova i vagnen utan filt. Den sparkas av direkt. Jag blir alldeles klen på det! Det är helt omöjligt att bädda ner henne! Igår skrek jag sluta till henne, så högt att jag skämdes. Hon skrattade högt och jag kände mig dum.
Idag var det samma visa. Fast idag regnade det och vi var på stan. Jag ville ju verkligen inte att hon skulle ligga och bli blöt. Jag blev arg. Hon skrattade. Jag längtar tills det blir varmare, då det inte behövs nå filtar.

Jag fotade inte så många bilder idag, det är svårt med en liten böna som helst vill springa omkring. Men det här kan jag bjuda på.


Kommentarer
Postat av: Sara K

Det suger i bebisgenen då jag ser sötnosen...

2009-06-11 @ 21:28:27
Postat av: Anonym

Piss regn var rätta ordet! Vilken himla fin ljuslykta! Var har hon köpt den? Antar att det är hos din mamma?

Postat av: Sara

Åh söta fina Signe!



Usch vilket tråkigt väder ni fick idag och värre ska det blir! 25mm säger yr.no om man kollar hur mycket det ska regna, fy va tråkigt!

2009-06-11 @ 23:18:00
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Anton

Vackert :D

2009-06-12 @ 20:39:45
URL: http://antonmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback