Sveriges nationaldag?

Idag är det Sveriges nationaldag, och det har jag firat med att sälja min cykel!! Jag satte ut en annons som var med i tidningen igår, och idag på förmiddagen kom det ett par och kikade på den. De prutade inget heller, så 800:- fick jag för den! Kanon! Först tänke vi ta 600, sen putsade jag upp den så den blev jättefin, då tyckte Per att jag kunde ta 700, men det var ju tur att jag satte ut den för 800:-!

Torsdagen regnade bort, så då gjorde vi inget vettigt alls.

Igår var jag och Signe på stan. Lämnade tillbaka böcker på biblioteket, köpte en necessär till Signe och kikade i lite affärer. Första gången någonsin faktiskt som jag provade ett klädesplagg med en vaken Signe! Sist var hon nog liten bebis och sov i vagnen. Behöver jag säga att jag provade det riktigt fort?

På eftermiddagen var Per och spelade golf, så jag och Signe var ute och lekte. Det var inte speciellt varmt, men just när vi hade trotsat blåsten och den grå himlen och gått ut, sken solen igenom! Signe ville vattna blommor, trots gårdagens skyfall, och hälsa på fåren. Så då gjorde vi det. Vi cyklade även till ett ställe där jag har sett kor, men de hade gått och gömt sig. Vi fick se två hästar istället. Tur det, för det är några riktigt jobbiga backar där.

På kvällen var jag på Highlander och åt med Helene och fem andra tjejer. Maten smakade jättebra, men efterrätten... På menyn stod det att det skulle vara blandade frukter. Det stod först, så jag föreställde mig en liten hög med massa bär. Det skulle också vara yoghurt och chokladsås till, plus något mer som jag inte minns.
Det kom in ett glas med bara yoghurt. Typ. Det smakade som naturell yoghurt på tetra som man köper i butik! Och så hade de delat en jordgubbe på fyra bitar och lagt i! 45 spänn. Jisses.
Sen gick vi på Sport Inn, före 23 så att det var gratis. Tur var väl det. Utelivet i Bollnäs är inget att skryta med. Utelivet på fredagar i Bollnäs är verkligen inget att skryta med. Vid tolv sved det nå otroligt i mina ögon, jag var sjukt trött. Så då åkte jag och Helene hem. Jag körde till och med. Bor man i skogen blir det ett jäkla projekt om man ska dricka. Då är det lämpligare att vara nykter. Och för en som har vart nykter nästan helt och hållet i två år, så spelar det mindre roll faktiskt.

Idag har jag som sagt sålt min cykel! Skönt att få in lite extra pengar. Jag och Signe har som vanligt cyklat till fåren och hälsat på, vattnat redan dyngblöta blommor och gjort sandkakor.

På eftermiddagen for vi till Kilafors och fikade en sväng. Jag glömde både snuttefilten och nappen hemma. För att få en så harmonisk bilkörning som möjligt är det lämpligt att ha med de två sakerna. Signe grät högljutt på vägen hem när hon insåg att det varken fanns bapp eller tittit. Tur att det inte tar allt för lång tid att åka.

Imorgon åker vi till Stockholm för att se Bruce Springsteen på Stadion! Det ska bli grymt roligt! Det är häftigt att han inte har något förband, utan kör 30 låtar själv! Signe ska sova hos mormor och morfar, men vi kommer hem på natten. Per har inga problem att köra på natten, själv sover jag som en gris bredvid och litar fullkomligt på honom. Per ska ju jobba på måndagen, så han tyckte det kändes lämpligast att åka hem.

Som sagt, det är Sveriges nationaldag idag. Finns det ens nån som kalasar av den anledningen?


Kommentarer
Postat av: jessika

vi kalasade, min syster gifte sej idag :)

Postat av: Sara K

Va söt hon är lillstrumpan! Vill komma och hälsa på snart. va så längesen...

2009-06-08 @ 20:09:07
Postat av: Frida

Åh Sara! Du är sååå välkommen!!

2009-06-08 @ 20:33:05
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback