Djur är roligast!

Imorse vaknade Signe kvart i sex. Det är för tidigt. Allt före sex är för tidigt. Egentligen tycker jag att allt före halv sju är för tidigt numer. Hon hade inte vaknat nåt tidigare på natten iaf, så det var skönt. Men vad gör det när jag gick och la mig vid tolv...

Efter att Signe hade legat i vår säng ett tag gick jag upp, men Per kunde inte somna om så det dröjde inte länge förrän han var uppe med. Då la jag mig och halvslumrade lite på soffan istället. Jag var så trött.

Jag och Signe tog en cykeltur för att kika på kossorna, men de var så långt ifrån vägen så det var svårt att se dem. Istället hälsade vi på hos fåren, där två lamm hade rymt och sen hästarna, som går vid vår postlåda. Signe skrattar jättemycket åt hästarna när de nosar på hennes hand och öppnar munnen och visar tänderna och tungan. Jag är rädd att de ska bita henne, så jag försöker hålla min hand så att jag kan mota bort hennes när de börjar gapa. Hon tycker iaf att det är otroligt roligt.

På eftermiddagen åkte Per till Uppsala för att tävla. Han kommer hem igen imorgon kväll. Jag och Signe åkte och köpte sköljmedel och ett paket med Brago fullkornskex. Det är vad Signe får när vi bjuder henne på kakor.Tur att det bara var de två sakerna, för jag gav henne Bragopaketet och hon sa kaka femtioelva gånger, och till slut lät hon rätt irriterad när hon inte fick upp kakpaketet. Nästa gång ska jag nog inte visa henne kakorna förrän vi har kommit hem.

När jag precis skulle till att laga middag ringde pappa och frågade om jag inte ville spela lite golf på Bolle, så jag slapp laga mat och vi åt i Röste istället. Signe satt och gav Izzi lite mat, som alltid sitter under Signes stol när hon ska äta, och skrattade högljutt åt sig själv. Det var roligt att se, och det var svårt att säga till henne att inte mata hunden!

Nu ska jag äta lite fika innan jag ska krypa ner i sängen. Innan 22 ska jag ligga. Lika bra att slå av datorn, för jag har en tendens att fastna här... Kan aldrig tro att jag är ensam om det!


Signe gillar våra crocs och tar på dom själv för att sedan gå omkring. Hur kommer det sig att dom nästan alltid hamnar på fel fot?

Kommentarer
Postat av: bitte

va söt

Postat av: Lina

Åh, sötnos!

Jag måste få Tuva till o säga Signe jag me! :) Kan bli svårt med S:et och gn-ljudet men nåt liknande ska nog gå. Jag får rapportera. Hon brukar få sitta och titta på er sida hon med och det gillar hon jättemycket!



Ja du, tänk om man hade den där talangen i redigeringen, det syns verkligen när jag lägger upp hans bilder mot mina egna...:)



Ha en bra helg!

Kram

2009-07-09 @ 21:18:32
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback