Upptäcksfärd



Som ni ser har Signe gått på upptäcksfärd i vårt gästrum. Eller blå rummet som vi säger. Det är det enda rum som vi inte har gjort något åt i huset. Vi får vänta med det tills Signe får ett syskon :) Undra vart man ska ställa alla de prylarna då? Sälja av lite kanske...

Signe klev upp rätt tidigt imorse med. Hon vaknade före sex men det lät som hon skulle somna om ett tag. Det vill säga, det var tyst. Vid tjugo över sex fick jag packa mig upp. Var riktigt trött i förmiddags idag igen. La mig 23 igår, men somnade inte riktigt förrän efter tolv. Drygt! Innan vi fick Signe somnade jag på två minuter. Jämt. Jag skojar inte. Sen jag fick barn så kan jag ligga vaken aslänge. Nån mer som har blivit så? Det är inte så att jag ligger och oroar mig för Signe, utan funderingarna kan vara det mest vardagliga. Sedan skenar tankarna iväg med mig och jag blir osäker på om jag är vaken och tänker eller håller på och somnar och drömmer. Riktigt drygt. För ett par dagar sedan somnade jag snabbt, men inte igår.

Så i förmiddags sov jag inte när Signe sov, även fast jag ville. Jag passade på att slänga in en tvätt och lägga in massa ren tvätt i skåpen. Varför gör man så? Eller är det bara vi kanske... Vi tvättar, men allt rent blir ändå kvar i tvättstugan! Så fem tvättar senare har man en enorm massa ren tvätt att ta reda på. Jag avlägger ett nyårslöfte här idag. Jag ska tvätta minst en tvätt varje dag, så länge vi har lorttvätt. Det har vi. Och när tvätten har torkat, ska den in i skåpen! Jag har en känsla av att det kommer att gå käpprätt... Men hur svårt kan det vara? Såhär är det att ha egen tvättstuga. Man tvättar knappast mer för det. Lorttvätten finns där endå.

Efter lunch for vi till Ica i Kilafors och passade på att hälsa på Per på hans jobb. Signe verkade uppskatta att träffa pappa mitt på dagen. Hon verkade lite fundersam över att han var på ett, för henne, helt okänt ställe.

Signe äter ofta samma mat som oss nu. Idag åt vi lax och potatis. Det är svårt att inse att hon faktiskt börjar bli en liten tjej och inte behöver äta bebismat. Om hon hade börjat på förskola nu vid ett års ålder så hade hon ju fått äta pannkaka och sylt tex. Imorgon ska vi äta ugnspankaka med bacon. Och Signe ska få smaka lite sylt.

Var och steppade med Elin ikväll. Det är riktigt kul nu när jag kan stegen! Blir helt slut och svetten bara rinner. Riktigt bra låtar ikväll. Dansstep är det, så man kör lite dansmoves. Kul, kan jag lova!

Jag vill ställa en fråga som ni väldigt gärna får svara på. Hur mycket stryker ni? Alltså tvätt. Vad stryker ni? Den enda jag stryker är gardiner, dukar och skjortor. Nån klänning kanske. Är det onormalt lite? Efter sammanställningen av era kommentarer om strykvanor hoppas jag kunna stämpla mig som normal och en viss tjej som är "ingift" i vår familj som ehhh... onormal? ;) Så du kvinna, som bor med min storebror på Larsbergs Parkväg, lista allt du stryker vettja!

Jag vill poängtera att det ligger liiiite ironi bakom det hela, det är lätt att bli missuppfattad... men jag vill ändå gärna veta!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag stryker också bara gardiner och dukar :)

Postat av: Anna

Du har fått en utmärkelse av mig i min blogg!!

2009-01-15 @ 10:22:05
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Elin S

Jag stryker så lite som det bara går. Gardiner byter vi ju inte särskilt ofta (har dessutom knappt några fönster) och dukar har vi inte så många:) Det blir väl nån blus och klänning som bara måste strykas... Jonas är duktig och stryker sina skjortor själv, för jag gör det ogärna...

2009-01-15 @ 11:04:34
Postat av: Emi

Jag stryker absolut ingenting, nada nuthin'. Inte ens klänningar... dom får se ut som skrynkliga russin. Har inte ork att bry mig faktiskt. Är det nån som stör sig på mina skrynkliga klänningar så får dom säga till, så kanske jag börjar stryka bara just den...

2009-01-15 @ 11:22:35
Postat av: Emmy

FOTOBOKEN KOMMER NOG GÅ PÅ CA 800 KR NÄR DEN ÄR KLAR... oj caps lock.. men det är ganska normalt pris för över 100 sidor tror jag..

2009-01-15 @ 11:57:05
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj! Menar du mig? :) Men vadå jag skulle väl aaaaldrig ställa mig och stryka nått! :)

2009-01-15 @ 12:28:32
URL: http://strawberrydaquiri.blogg
Postat av: Lina

Ha ha, jag stryker ingenting förutom de få ggr vi använder skjortor el kanske nån finbyxa el kjol/klänning som blivit knölig av att hänga/ligga i garderoben. Men oftast hänger allt så fint så även skjortor kan förbli strykfria...=)

Vad har man torktumlare till annars!! ;)

40-gradiga tvätten torktumlar vi såklart inte för att klargöra det. Men viker vi fint så slipper vi stryka.

Oj, lång utläggning i det ämnet...=) Hoppas ni mår bra! Vi börjar må bättre nu, Tuva är orolig i magen fortfarande dock...:(



Kram

2009-01-15 @ 15:20:54
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: cissi

Jaha då blir nog Signe glad, Linn fick sin i Julklapp eller nästan iaf.... jag kunde inte hålla mig från att ge den till henne i förväg å tur var väl det för när jag packaade upp den var den trasig! så dom skicka en ny! Den är hur söt å lämplig som helst och Linn håller på med den nästan varje dag=)

2009-01-15 @ 16:55:39
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha tur att det inte bara är mitt humör som ligger och väger på gränsen till en 85årig surkärrings trots att jag inte ens fyllt 25 än :) Tänkte också den tanken, tänk om de skulle hitta honom död. Isf skulle jag nog ligga risigt till, men jag hörde honom nyss så de är nog lugnt! :)

2009-01-15 @ 18:12:04
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, vilken intressant frågeställning. Det självklara svaret är... gardiner och skjortor. Annars så ser man så klart till att ha kläder som inte behöver strykas också. Det vore alldeles för jobbigt å hålla på med.



/M

2009-01-15 @ 20:20:39
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Hanna Lind

Frida, ditt barn är sjukt lik dig, mer och mer för varje dag.... =). kul.

2009-01-15 @ 21:13:21
Postat av: Johanna Rapp

Jag stryker gardiner och dukar om det behövs...

2009-01-16 @ 15:13:50
URL: http://johannarapp.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback