Hej då julen

Signe vaknade vid halv sju imorse, och det passade bra eftersom vi skulle till öppna förskolan efter lunch. Då fick hon sova en gång på förmiddagen och sedan en gång på eftermiddagen.

Det var jätteroligt att träffa mammorna och tjejerna. Eller en av mammorna har börjat jobba så Maja kom med pappa idag. Både jag och Signe har längtat efter dom under julledigheten så det var skoj att ses! Vi hade dock missat att de stängde tolv idag... Men eftersom vi är så skötsamma fick vi vara kvar till tre iaf :)

Signe gick massvis idag. På Öppna gick hon omkring och tuggade på en leksak och då gick hon jättelänge! Hon går bäst när hon har en leksak i handen, då tänker hon nog inte så mycket på vad hon gör, utan då bara går hon. Roligt att hon lärde sig gå innan hon blev elva månader! Det är helt otroligt vad mycket som har hänt de sista två månaderna i hennes utveckling. Det märks kanske väldigt väl just för att rörligheten och talet är två stora områden.

I eftermiddag käkade vi fiskgratäng hela familjen. Signe verkade gilla det, men tyckte mest om broccolin. Hon sa till och med vid ett tillfälle "mer!" och pekade på broccolin. Jag och Per skrattade men tror att det var en tillfällighet. Till och med "r" hördes tydligt. Vid tio månaders kontrollen sa iofs vår bvc sköterska att hon uppmärksammade att hon kunde säga R riktigt.

Signe älskar att kolla i sitt album. Framförallt gillar hon bilderna när Per är med. Då skrattar hon och pekar på sin pappa. Per har ju vart hemma några veckor under julen, så nu när han har gått tillbaka till jobbet är det roligt att se Signe när han kliver innanför dörren på eftermiddagen. Nog för att hon är mammig, men det syns att hon blir så glad av att pappa kommer hem.

Ikväll har jag vart hos Elin. Vi käkade VM tårta. Golfklubben ville uppmärksamma Pillans framgångar, med bland annat lagvm guldet, så delar av damlaget och en representant från klubben träffades och överlämnade en present och så fikade vi tårta. Pillan, Carro och Anna är ju nominerad till Årets Lag på Idrottsgalan så det får ni inte missa att titta på!

Jag kom hem vid 20 och sedan har jag äntligen lyckats städa bort julen och fått fram den vanliga fönsterbelysningen. Det enda stället i huset vi har gardiner på är i köket, allrummet och numera Signes rum. Så jag behövde bara byta gardiner i köket, men det tar sin tid att packa ner allt ändå.
Tänkte på en sak gällande julkorten. Vi skickade 20 julkort tror jag. Vi fick 13. Av de 13 var det bara 6 stycken från dom som vi hade skickat till. Dvs mer än hälften av dom vi hade fått julkort av, fick inget av oss... Kanske får tänka på det vid nästa års julkort.

Imorgon hoppas jag att min kamera kommer! Som jag längtar! Fick förresten min peruk som jag ska ha på Melodifestivalen idag! Jag visar en bild på den imorgon kanske. Riktigt snygg!



Det här var en populär leksak som alla fajtades om ett tag!
Signe gick segrande ur den här duellen med Maja.


Kommentarer
Postat av: cissi

Me&i visning hos mig den 14 februari kl 14,00! Du får gärna komma om du är intresserad av kläderna! Har för mig att ni inte bor allt förlångt bort från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback