Hallelulja, sommarn är här!

Nu är det rena rama sommarvärmen här! -7 grader. Det är konstigt, men helt plötsligt känns -13 som en helt okej temperatur efter att ha haft -20 i några dagar. Bara för en vecka sedan var -13 svinkallt.

Idag kom mamma och pappa hit. De köpte med sig pizza som vi käkade. Jag behöver gå upp nåt kilo så pizza är rätt mat för mig.

Signe har poat på som vanligt och hon är verkligen världens gladaste tös just nu! Så härligt när hon står och pillar på något och pratar alldeles för sig själv.

Jag var i väg och handlade mat på eftermiddagen. Signe hade precis vaknat när jag kom hem. Hon sken upp som en sol när jag kom in med kassarna, men jag var tvungen ut till bilen för att hämta det sista...
Så fort jag stängde dörren började hon tokgrina. När jag kom in rann tårarna ner för hennes kinder, men hon blev tyst så fort jag tog henne. Mammig är bara förnamnet. Jag brukar ju få sovmorgon när Per är hemma och hon har jätteroligt med honom på morgonen och har inte en tanke på mig, men så fort hon ser mig blir hon så glad och sedan tokledsen om jag bara försöker gå på toaletten. Det är en kort stund som är väldigt kritisk. När det blir sådär och hon får komma upp i min famn tittar hon alltid nöjt, pillemariskt flinande på Per. En riktig busjänta är hon.


Nyvaken gladfis!



Väldig fokuserad på sin uppgift...


PS. Den sista bilden har Per tagit. Han tog kameran efter att jag hade använt den, lade sig nästan ner på golvet och fotade! Jag är väldigt glad (och förvånad) över att han har surfat runt och jämfört priser, kollat på objektiv och engagerat sig i vår nya kamera. Kanske han kommer att börja dela mitt intresse för fotografering?


Kommentarer
Postat av: Pappan

Gissa vem som betalar...

2009-01-05 @ 23:25:58
Postat av: Elin S

Ha, vilka charmiga tänder:)

2009-01-06 @ 08:48:31
Postat av: Lina

Ha ha, så det är så alltså ;) Ja, vem är det som jobbar egentligen? :)



Jo, i helgen blir det fest, jag ska ju fylla jämnt och då blir det kompisparty på lördagen och öppet hus på söndagen...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback