Härligt friska skogsluften

Jag kom precis på att jag inte har vart utanför dörren idag, så jag var tvungen att ställa mig på bron och andas in lite skogsluft i en minut. Då märkte jag att det snöade... Otroligt vad tyst det är här ute. Hörde någon som drog av en överbliven raket, eller så var det nån som tjuvjagade.

Som sagt, jag har inte gjort mycket idag. Gjort klart Signes första album, som visar hennes fem första månader. Så nu ska jag fortsätta sätta in i ett tjockare album, för det här var rätt tunt, och framkalla mer bilder. Såg att de hade 100 gratisbilder på Fuji nu igen så jag får satsa på att få iväg de innan månadens slut.

Signe tog sovmorgon till 8 idag. Hon har blivit duktig på att sova länge om morgnarna, men hon har kommit i säng senare också, så det blir väl lika många timmars sömn iaf. Hon har sovit lite halvdåligt de sista nätterna. Jag har fått vart upp flera gånger och hon har fått vällingen tidigt. Hon kan ju vara inne i en period då hon behöver mera mat, så att det är därför hon vill ha välling tidigare, eller så drömmer hon mycket. Det är skönt att Per är hemma, för han går upp på morgonen.

I och med att Signe sov länge så sov hon bara en gång idag. Då sov hon i nästan 3 timmar till klockan 14, sen visade hon inga tendenser på eftermiddagen att hon ville sova igen. Skönt.

Signe fick filmen Teletubbies i julklapp av Johan och Sara. Hon kikade en sväng på den för första gången idag. Hon satt faktiskt fokuserad rätt länge (för att vara så liten) och tittade på tvn. Och det märks att de tar in det som sägs även fast de är små. Signe klappade händerna när de sa "klappa händerna". Likaså när de sa "hej då" och vinkade. Då sa Signe ejd och vinkade hon med.

Hon har tagit dutt ännu längre idag. Hon satt och åt gurkbitar och när de var slut så konstaterade hon att de var dutt. Det är så roligt att lyssna på henne!


Kommentarer
Postat av: Sara

2009-01-02 @ 21:36:15
Postat av: Sara

Va roligt att hon har kollat på filmen, vi tänkte att det kunde vara kul för henne när hon blir lite större kanske. Min kusins barn älskade dem när hon var liten! Men jag tänkte "Stackars Frida & Per" när jag köpte dem, de är ingen vidare barnfilm, bland de värsta kanske :)

Postat av: Erika

Det är så sött när dom avänder sina egna uttal av orden :)

2009-01-03 @ 21:44:30
URL: http://ikapika87.spaces.live.com
Postat av: Magda.

Hej hej.



Såg att du beställt dig en 450D, så ljuvligt =)

Längtar också efter att få köpa/beställa mig en sådan. Om du vill och ids får du gärna skriva lite om hur du upplever den när du väl har den i din hand..

Förresten, vart har Fuji 100 gratis foton innan Januari månad slut?! Var in och kollade lite på hemsidan, men hittade inte åt någonting..



God fortsättning // Magda.

2009-01-03 @ 21:51:28
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback